تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آلبرایت: رویکرد سیاست خارجی دولت ترامپ، نگران کننده است

Trump approach to foreign policy is worrying آلبرایت: رویکرد سیاست خارجی دولت ترامپ، نگران کننده استبه گزارش آسمونی:مقام پیشین وزارت خارجه آمریکایی از رویکرد رئیس جمهور جدید آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با برنامه هفتگی کریستین امانپور در پاسخ به سوالی درباره اجلاس امنیتی مونیخ و نظر شرکت کنندگان درخصوص دولت ترامپ گفت: من در آنجا متوجه شدم که سردرگمی هایی وجود دارد. در گذشته وضعیت اینطور نبود که درباره صداقت آمریکا سوال مطرح باشد.

مسائل مطرح در گذشته این بود که ایالات متحده باید چه نقشی در جهان ایفا کند. اما این بار در اجلاس مونیخ دیدم که حاضران می خواستند سخنان مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع را باور کنند و آنها از سخنان این دو، اطمینان خاطر یافتند اما سوال مطرح این است که چه اقداماتی درمقام عمل صورت خواهد پذیرفت و اینکه رئیس جمهور ترامپ تا چه اندازه با آنها موافق است.

بنابراین می بینیم که وضعی بی ثبات وجود دارد. کمی سردرگمی وجود دارد. احساس کلی وجود دارد مبنی بر اینکه متوجه نیستند در داخل ایالات متحده چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. اگر تلقی ما این باشد که کنفرانس امنیتی مونیخ برای تکرار وعده های ما است، باید عرض کنم که حاضران درباره اعتماد به این وعده، نگاه روشنی نداشتند.

آلبرایت در پاسخ به این سوال که بیشترین نگرانی او درباره دولت جدید آمریکا و سیاست خارجی آن چیست گفت: همه مطالب مربوط به خط مشی امنیت ملی امریکا برای من نگران کننده است زیرا این سیاستها یکنواختی ندارد و به اهمیت روابط ما با کشورهای دیگر توجه نمی شود.

ایالات متحده کشوری است که خواهان صلح و ثبات است و برای این منظور ، لازم است نظام تصمیم گیری به گونه ای باشد که تصمیمات ما در داخل کشور به درستی اتخاذ شود و مشورت صورت پذیرد و به نقش کنگره توجه شود و اینکه رسانه ها در این زمینه چه نقشی ایفا می کنند.

پیامی که فاقد استمرار است مرا نگران می کند. واقعا معتقدم ما در شرایط زمانی بسیار پیچیده ای قرار داریم و این وضعیت، مستلزم عملکرد پیچیده و درک جدی از منافع ملی آمریکا چیست و اینکه این منافع چگونه با منافع کشورهای دیگر همسو می شود. من نگران برنامه های روسیه هستم.

اقدامات روسیه بویژه در اروپای شرقی نگران کننده است. روسیه حتی بر فراز کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز هواپیماهایش را پرواز می دهد. مشخص نیست روسیه در انتخابات آمریکا چه نقشی ایفا کرده است.

امیدوارم تحقیقات در این باره ادامه پیدا کند. امیدوارم دولت ترامپ عملا برنامه منطقی تصمیم گیری تدوین کند زیرا این کار برای صلح و ثبات جهانی ضروری است.

من امیدوارم بهترین شرایط پیش بیاید. آلبرایت در ادامه افزود: ایفای نقش در مقام وزیر امورخارجه امریکا بسیار فوق العاده است اما لازم است وزارت امورخارجه نیروهای لازم را داشته باشد و این نیروها با شما همکاری کنند.

چیزی به نام اقدام انفرادی در داخل دولت وجود ندارد. هیئت دولت امریکا در شروع اقداماتش، بسیار کند عمل کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

- عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آلبرایت: رویکرد سیاست خارجی دولت ترامپ، نگران کننده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..