تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم عفونت کلیه را بشناسیم

عفونت کلیه یکی از بیماری های جدی است که برای درمان آن نمی توان تنها به خود درمانی اکتفا کرد.بسیاری از افراد تصور می کنند نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز می تواند درمانی برای عفونت های کلیوی باشد.درست است که این روش در بسیاری موارد کارآمد است اما به دلیل جدی بودن عفونت های کلیوی نمی توان بدون مراجعه به پزشک از مقدار عفونت و روش درمان آن باخبر شد.

منشاء عفونت کلیه از وجود باکتری‌های مضری است که در مثانه شکل می‌گیرند که باعث عفونی شدن مثانه می‌گردد. یک اورولوژیست از دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید اگر باکتری در مثانه باقی بماند به مرور زمان باعث عفونت کلیه نیز می‌شود.

عفونت کلیه در جامعه پزشکی به عنوان پیلونفریت شناخته می‌شود و به هیج وجه نباید دست کم گرفته شود. این عفونت بسیار جدی است و شخص بیمار نیاز به مراقبت ویژه در این مورد دارند.

اورولوژیست دیوید کافمن از مرکز اورولوژی نیویورک می‌گوید نباید حتی یک لحظه فکر کرد کسی که دچار عفونت کلیه شده بیمار نیست، باید بدانیم که عفونت مثانه بسیار ناراحت کننده است، اما عفونت‌های کلیوی می‌تواند علاوه بر ناراحتی، کشنده نیز باشد. وی افزود؛ متاسفانه این بیماری بسیار شایع است. این عفونت یکی از رایج‌ترین موارد برای عمل اورولوژی عمومی است.

عفونت‌های کلیوی را هرگز نباید نادیده بگیرید

دیوید کافمن می‌گوید: عفونت کلیوی برای زنان بیشتر اتفاق می‌افتد، زیرا آنها سعی می‌کنند این علائم عفونی را یادداشت کنند و یا با استفاده از نوشیدن فراوان آب، دارو‌های خانگی و یا نوشیدنی‌های متفاوت به درمان عفونت‌های ادراری بپردازند.

کافمن در ادامه می‌گوید نوشیدن قره قروط‌ ها (نوشیدنی‌های ترش و اسیدی) باعث نابودی باکتری‌ها نمی‌شود و این کار راه درستی برای درمان عفونت‌های ادراری نیست این کار فقط ادرار را اسیدی می‌کند. گرچه باکتری‌ها ذغال اخته را دوست ندارند اما این دلیل نمی‌شود که آنها آنجا را ترک کنند.

چگونه فرق بین عفونت مثانه با عفونت کلیه را تشخیص دهیم

آیا روشی برای تشخیص عفونت مثانه با عفونت کلیوی هست؟ از کجا باید آن را تشخیص دهیم؟ کافمن به این سوال اینگونه پاسخ می‌دهد که عفونت‌های ادراری می‌توانند منشاء کلیوی یا مثانه‌ای داشته باشند چون به هم مربوط هستند، اما علائم و نشانه‌های این دو عفونت با هم فرق دارند. نشانه‌های عفونت مثانه معمولا با سوزش در موقع ادرار کردن همراه است و همچنین دفعات دفع ادرار در این‌گونه مواقع بالا می‌رود و در پاره‌ای اوقات وجود خون در موقع دفع ادرار مشاهده می‌‎شود. اما در عفونت‌های کلیوی احساس درد در نواحی پشت (پهلو‌ها)درست جایی که کلیه‌ها واقع شده‌اند، حس می‌شود  و نیز این درد در موارد شدیدتر همراه با تب و لرز می‌باشد. در ضمن اگر عفونت حاصل از کلیه‌ها درمان نشود، این عفونت به گردش خون راه یافته و باعث مرگ شخص بیمار می‌گردد.

روش‌های درمان عفونت‌های ادراری

مهم این است که علائم عفونت مثانه خود را خیلی زود تشخیص دهید و به درمان توسط پزشک نه خوددرمانی بپردازید. اما اگر دچار عفونت کلیوی شده باشید به یک متخصص بیماری کلیوی مراجعه نمایید تا پزشکان با آنتی بیوتیک‌هایی خوراکی و یا حتی آنتی بیوتیک‌های تزریقی بسته به میزان عفونت شما به درمان آن بپردازند.

عفونت‌های کلیوی را هرگز نباید نادیده بگیرید

روش‌هایی برای کاهش ابتلال به عفونت مثانه و کلیه وجود دارد، مهمترین آن این است که؛  برای جلوگیری از این گونه عفونت‌ها؛ قبل و بعد از هر بار رابطه جنسی مقدار فراوانی نوشیدنی که بهترین آن‌ها آب است مصرف گردد تا با ادرار کردن مقدار باکتری‌هایی که جمع شده‌اند، دفع شوند. این باکتری‌ها می‌توانند زمینه ساز عفونت باشند.

آخرین نکته

برای درمان عفونت‌های ادراری به هیچ وجه دست به خود درمانی نزنید، چون این کار ممکن است نه تنها به درمان شما منتهی نشود بلکه اوضاع را بدتر کند و شما را در معرض خطر بسیار بزرگتری قرار دهد.

منبع:فردا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم عفونت کلیه را بشناسیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..