تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفارت فرانسه و اخذ ویزای این کشور

برای دریافت ویزای فرانسه چه مدارکی لازم است؟ چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟ سفارت فرانسه در ایران کجاست؟ کجارو در راهنمای سفارت فرانسه، به این سوالات پاسخ می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

سفر به فرانسه نیازمند دریافت ویزای فرانسه است. برای دریافت ویزای این کشور باید مدارک خود را آماده کنید و پس از گرفتن وقت سفارت فرانسه از طریق ایمیل، مدارک خود را به ترتیبی که سفارت فرانسه مشخص کرده، در زمان تعیین شده‌ی خود به سفارت تحویل دهید. برای آشنایی بیشتر با مدارک سفارت فرانسه، نحوه گرفتن وقت سفارت فرانسه، دریافت ویزا و دسترسی به این سفارت در ادامه همراه کجارو باشید.

سفارت فرانسه کجاست؟

سفارت فرانسه در ایران، در شهر تهران قرار دارد و در خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۴-۶۶ واقع است.

موقعیت سفارت فرانسه در تهران روی نقشه بخش کنسولی سفارت فرانسه

شعبه كنسولى سفارت فرانسه با وزارت كشور در ارتباط است و ویزای ورود به فرانسه يا فضاى شنگن را صادر مى‌كند. همچنین بخش كنسولى نمايندگى دولت را در برابر جامعه فرانسويان ايران داشته، وظيفه سرشمارى و ثبت احوال را دارد. خدمات دیگری نیز در این بخش به فرانسویان ارائه می‌شود که اطلاعات آن در سایت سفارت قابل دسترسی است.

تلفن بخش کنسولی: ۶۴۰۹۴۰۰۰-۰۲۱ ساعات کاری بخش کنسولی

بخش کنسولی سفارت فرانسه، دوشنبه الی چهارشنبه، از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ آماده ارائه خدمات به مراجعین است. برای مراجعه به این سفارت در ساعات بعد از ظهر، لازم است با سفارت تماس بگیرید و قرار قبلی تعیین کنید.

سفارت فرانسه در روزهای پنجشنبه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ پذیرای مراجعین است. البته این سفارت، روزهای پنجشنبه را به مراجعینی اختصاص داده است که از طرف یکی از شرکت‌ها یا آژانس‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند به سفارت معرفی شده‌اند:

شرکت‌ها:

Bel Sahar, Danone, Faurecia, IDI, IPSEN, Legrand, MBI, Peugeot, Poober, Renault, Sanofi AventisRobertet, Schlumberger, Schneider Electric, Total.

آژانس‌های مسافرتی:

Eavar, Ghoghnous, Nomade Tour, World Express.

تحویل گذرنامه ها و دریافت مدارک تایید شده

بخش دريافت مدارک سفارت فرانسه فقط صبح‌ها خدامت ارائه می‌کند. روزهای کاری این بخش، يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است.

همچنین بخش تحویل گذرنامه‌ها در سفارت فرانسه، فقط بعد از ظهرها فعال است و روزهای يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۰۰ می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

گرفتن وقت سفارت فرانسه

برای ورود به بخش روادید سفارت فرانسه، لازم است وقت سفارت فرانسه را از طریق ایمیل بگیرید. برای گرفتن وقت سفارت فرانسه از تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، تنظیم وقت جهت درخواست روادید منحصرا از طریق ایمیل امکان‌پذیر است. برای این منظور لازم است ابتدا فرم تنظیم وقت سفارت فرانسه را پر کنید. سپس فرم را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنید تا وقت شما تعیین شود.

ایمیل گرفتن وقت سفارت فرانسه

ویزای فرانسه

نکاتی در مورد گرفتن وقت سفارت فرانسه

گرفتن وقت سفارت فرانسه رایگان است.

در صورت همراه داشتن هر یک از وسایل زیر از ورود شما به بخش روادید ممانعت به عمل خواهد آمد:

سلاح گرم حتی در صورت داشتن مجوز انواع شوکرها وسائل تیز، برنده و سلاح سرد مانند (چاقو، ناخن گیر، موچین و....) دوربین عکاسی، دوربین فیلمبرداری، لپ تاپ یا هرگونه لوازم الکترونیکی اسپری،گاز اشک آور و هرگونه افشانه فندک هزینه ویزای فرانسه ویزای کوتاه مدت: ۶۰ یورو ویزای بلند مدت اقامت: ۹۹ یورو ویزای بلند مدت دانشجویی (در چارچوب برنامه Campus France کامپوس فرانس): ۵۰ یورو مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی فرانسه

برای دریافت ویزای توریستی فرانسه، لازم است هنگام مراجعه به سفارت، مدارک زیر را همراه داشته باشید. مدارک باید به ترتیبی که شرح داده شده در پرونده گذاشته شود. در غیر این صورت ممکن است پرونده رد شود. به دلیل شروع به کار سیستم بیومتری (انگشت نگاری و عکسبرداری) در بخش ویزا، از تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۰۷ (۲ دی ۱۳۸۶)، متقاضیان ویزا باید در زمان تحویل پرونده، شخصا مراجعه کنند؛ به جز افراد زیر ۱۲ سال. همچنین اصل تمام مدارک باید همراه با کپی آن‌ها ارائه شود؛ سفارت پس از بررسی، اصل مدارک را (به جز آنهایی که مستقیم خطاب به سفارت است) باز خواهد گرداند.

۱. فرم درخواست روادید کوتاه مدت که از لینک زیر قابل دریافت است. این فرم باید به زبان فرانسوی تکمیل شود و امضا و تاریخ خورده باشد.

۲. دو عکس رنگی جدید از چهره در زمینه روشن، (۳/۵ در ۴/۵ سانتی‌متر) که چهره ۷۰ تا ۸۰ درصد آن باشد.

۳. پاسپورت

اعتبار پاسپورت باید حداقل سه ماه پس از پایان اعتبار ویزای درخواستی باشد و پاسپورت حداقل دو صفحه مهرنخورده داشته باشد. گذرنامه باید همراه با کپی صفحه شناسایی صاحب گذرنامه ارائه شود. کپی تمام ویزاهای شینگن که تاکنون داشته‌اید (روی گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی) و کپی همه مهرهای ورود و خروج.

۴. سند هویتی شخصی شامل شناسنامه (+کپی از تمام صفحات)

۵. اسناد مثبته وضع اجتماعی کاری و تمکن مالی

برای حقوق‌بگیران:

ترجمه نامه کارفرما به فرانسه یا انگلیسی. گواهی کار که از تاریخ صدور آن کمتر از یک ماه گذشته باشد و در آن، سمت و تاریخ استخدام و حقوق ماهانه و تاریخ مرخصی آمده باشد و اعلام دارد که دارنده گواهی در پایان سفر مجددا به سر کار خود برمی‌گردد. سه فیش آخر حقوق سه پرینت آخر بانکی (حساب جاری + در صورت نیاز حساب پس‌انداز)

برای تجار و بنگاه داران:

آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و اظهارنامه ثبت در ثبت شرکت‌ها. کارت بازرگانی یا پروانه کسب. سه پرینت آخر بانکی (حساب شخصی + حساب کاری)

برای مشاغل آزاد:

کارت نظام مربوطه یا کارت حرفه‌ای سال جاری. سه پرینت آخر بانکی (حساب شخصی و حساب کاری)

برای بازنشستگان و کسانی که فعالت حرفه‌ای ندارند:

اسناد مثبته دریافت مستمری (برای بازنشستگان) سه پرینت آخر بانکی در صورت نیاز، اسناد تمکن مالی و وضع کاری شخصی که هزینه‌های سفر را تامین می‌کند + سند هویتی فرد.

برای بچه‌ها و دانشجویان:

گواهی تقبل هزینه توسط یکی از والدین اسناد تمکن مالی و وضع کاری شخصی که هزینه‌های سفر را تامین می‌کند + سند هوتی فرد. ترجمه اجازه والدین به فرانسه یا انگلیسی اجازه خروج رسمی پدر با مادر وقتی فرزند بدون پدر خود سفر کند. گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه یا گواهی ثبت‌نام برای سال آینده.

۶. گواهی برخورداری از محل سکونت در فرانسه

دعوت نامه تنظیم شده در شهرداری (اصل) + کپی یا رزرو هتل (در صورت نداشتن رزرو هتل، مسافر باید مدارک توان مالی تامین هزینه را به اندازه ۱۲۰ یورو در روز برای هر نفر ارائه دهد). ارائه آدرس فرانسه الزامی است. در صورت لزوم سند مالکیت، اجاره‌نامه یا هر سند دیگری که وجود ملک یا اجاره ملک در فرانسه را ثابت کند. (گواهی پرداخت عارض سکونت یا مالکیت)

۷. بیمه‌نامه بین‌المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدا که بر پوشش هزینه‌های احتمالی بازگشت به کشور مبدا به دلیل پزشکی، درمان پزشکی اورژانس یا هزینه‌های بستری اورژانس در سرتاسر فضای شینگن تا سقف تضمین‌شده حداقل ۳۰ هزار یورو برای تمام مدت اقامت گواهی کند. (دارنده ویزای کثیرالمسافره موظف به ارائه بیمه‌نامه معتبر برای مدت اولین سفر بوده، تهیه بیمه‌نامه برای سفرهای بعدی بر عهده خود او است)

۸. سند مثبته سفر: رزرو بلیط هواپیمای رفت و برگشت

۹. هزینه تشکیل پرونده: ۶۰ یورو نقد، ۳۵ یورو برای بچه‌های بالای ۶ سال و زیر ۱۲ سال

فرانسه

حداقل شرایط لازم برای تشکیل پرونده درخواست ویزای فرانسه داشتن گذرنامه عادی، خدمت یا سیاسی در زمان تقاضای روادید، تاریخ اعتبار گذرنامه باید سه ماه پس از تاریخ برگشت باشد. چنانچه گذرنامه شما اعتبار کافی نداشته باشد، باید گذرنامه خود را تمدید کنید. برای چسباندن لیبل ویزا و مهرهای ورود و خروج به خاک فرانسه، گذرنامه شما باید حداقل ۲ صفحه کاملا خالی از هرگونه مُهر داشته باشد. روی گذرنامه‌ای که بیش از ۱۰ سال از تاریخ صدور آن گذشته، ویزا قابل الصاق نیست، حتی اگر گذرنامه فوق در زمان درخواست روادید معتبر باشد. حضور شخص متقاضی در زمان تشکیل پرونده الزامی است، به استثناء کودکان زیر ۱۲ سال. مقصد اصلی شما باید کشور فرانسه باشد، یعنی کشور شنگنی که قرار است مدت بیشتری از سفر خود را در آنجا بگذرانید باید کشور فرانسه باشد. داشتن فرم درخواست روادید کاملا پر شده و امضاء شده الزامی است. فرم درخواست روادید را می‌توانید از روی سایت اینترنتی سفارت فرانسه دانلود کنید. دو نوع فرم درخواست ویزا موجود است: فرم درخواست روادید کوتاه مدت (سفر یا مجموعه سفرهای کمتر از ۹۰روز در طی دوره شش ماهه در ناحیه شنگن) فرم درخواست روادید اقامت (اقامت بیش از ۳ ماه و منحصرا در کشور فرانسه) فرم روادید رایگان است. نحوه پرداخت هزینه تشکیل پرونده درخواست ویزای فرانسه

هزینه تشکیل پرونده درخواست ویزا فقط به صورت نقدی و به یورو قابل پرداخت است. متقاضی روادید باید در اولین مرحله روند تشکیل پرونده، وجه مربوط را پرداخت کند. در صورت رد درخواست روادید، وجه پرداخت شده به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود.

توصیه‌های امنیتی سفارت فرانسه

هر گونه عمل متقلبانه و غیرقانونیِ شخص متقاضی چه با واسطه چه بی واسطه، مشمول محرومیت‌های تنبیهی و باعث منع ورود فرد خاطی به کل منطقه شنگن می‌شود. (۲۵ کشور اروپایی). بنابراین توصیه اکید می‌شود که سفارت فرانسه را در جریان هر گونه درخواست سوء استفاده گرایانه افراد متقلب قرار دهید.

هر گونه درخواست روادید باید مستقیم به بخش روادید سفارت فرانسه در ایران ارائه شود.

مراجعه به واسطه‌ها و افرادی که از سوی بخش ویزا به رسمیت شناخته نشده‌اند، اکیدا ممنوع است. مبالغ مطالبه شده توسط واسطه‌ها، منحصرا به رابطه قراردادی بین متقاضی ویزا و واسطه‌ها مربوط می‌شود و به هیچ وجه مسئولیتی متوجه سفارت فرانسه نخواهد بود.

مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفارت فرانسه و اخذ ویزای این کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..