تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیه 277 قاضی و دادستان را برکنار کرد

ترکیه در ادامه پاکسازی و تحقیقات مربوط به کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته، تعداد دیگری از قضات و دادستان های این کشور را برکنار کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه بیش از 277 قاضی و دادستان را در ادامه تحقیقات مربوط به کودتای نظامی سال گذشته برکنار کرده است. این بدان معناست که مقام های ترکیه تاکنون بیش از 3886 نفر از کارکنان دستگاه قضایی را برکنار کرده اند.

گروه های حقوق بشر و کشورهای غربی بر این باورند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کودتای سال گذشته به عنوان بهانه ای برای سرکوب مخالفان و منتقدان دولت استفاده می کند.

ترکیه در حال پاکسازی نهادهای مختلف نظامی و غیر نظامی از طرفداران و حامیان جنبش فتح الله گولن است. آنکارا بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی جولای متهم کرده و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

حدود 40 هزار نفر از نیروهای پلیس، ارتش، دستگاه قضایی، خدمات شهری و سیستم آموزش ترکیه نیز به اتهام مشارکت در این کودتا بازداشت شده و منتظر محاکمه هستند.

اردوغان قصد دارد با برپایی همه پرسی قانون اساسی جدید ترکیه، قدرت و اختیارات اجرایی خود را بیش از پیش افزایش دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیه 277 قاضی و دادستان را برکنار کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..