تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط بیمه مسافران ایرانی

بیش ترین هزینه #بیمه بابت مسمومیت غذایی در #تایلند و حوادث #ترکیه به مسافران ایرانی پرداخت شده است.

"سرپرست شعبه گردشگری یک شرکت بیمه"

فاطمه یگانه پور سرپرست شعبه تخصصی گردشگری یکی از شرکت های بیمه به خبرنگار مهر گفت: از حدود 8 سال پیش به صورت تخصصی وارد صنعت گردشگری شدیم هدف این بود که فرهنگ سازی برای بیمه شدن مسافرانی که به خارج از کشور می روند انجام شود. تا چند سال پیش بیمه مسافران به ندرت انجام می شد و تنها در حوزه سفر به کشورهای عضو شینگن اجبار بود که هر مسافری باید بیمه نامه داشته باشد. همان موقع یک شرکت غیرایرانی بود که بیمه مسافرت را انجام می داد اما خدمات خوبی برای مسافران ایرانی در سایر نقاط جهان نداشت. تا اینکه با یک شرکت بیمه رسان همکاری کرده و این بار خودمان بیمه گر شدیم.

وی افزود: اکنون مسافران را در تمام نقاط جهان تحت پوشش قرار می دهیم و دیگر لازم نیست مسافر با خود پول اضافه برای خطرات احتمالی حمل کند. بلکه آن پول را تنها برای لذت و تفریحش در سفر خرج می کند. در حال حاضر ما بیماران را در مقصد، تحت پوشش بیمه قرار می دهیم. یعنی اگر برای مسافر اتفاقی بیفتد، بیمارستان هزینه سنگینی دریافت می کند در این مواقع نیازی نیست که بیمار هزینه پرداخت کند. این طور نیست که ما با تعداد محدودی بیمارستان در چند کشور قرارداد بسته باشیم بلکه کمک رسان بیمه با هر بیمارستانی لینک شده و هزینه را به آن ها می دهد.

یگانه پور درباره تعرفه بیمه ها نیز گفت: الان برای کشورهای حوزه شینگن از حدود 20 هزار تومان تعرفه شروع می شود تا سالیانه یک تا دو میلیون تومان. اما این تعرفه برای کشورهای آسیایی ارزان تر است. پوشش های آن هم از ده هزار یورو شروع می شود.

وی درباره اینکه افراد اگر از طریق آژانس بیمه شوند، تعرفه بیمه برایشان ارزان تر تمام می شود تا اینکه شخصا از طریق سایت اقدام کنند گفت: آژانس ها را متقاعد کردیم، مسافران را علاوه بر محدوده شینگن برای مقاصد آسیایی هم بیمه کنند. یکی از منابعی که می توانستیم وارد شویم، آژانس ها بودند چون آژانسداران با عمده مسافران در ارتباط بودند. آژانس هایی که به صورت عمده فعالیت می کردند این هزینه را اضافه می دانستند و می گفتند که وقتی پکیج تور می بندیم. مسافر بابت ده هزار تومان تفاوت قیمت، آژانس دیگر را انتخاب می کند به خاطر همین حاضر نبودند مسافر را بیمه کنند. ما پوشش های کمتر مانند ده هزار یورویی را در نظر گرفتیم تا قیمت ها پایین تر بیاید و آژانس هم مسافر را بیمه کند. اما اگر مسافر از طریق سایت اقدام کند پوشش های بالاتر را می خرد.

این کارشناس بیمه گفت: مسافران در سفر، هم بیمه حوادث می شوند و هم بیمه درمان و سرقت مدارک. اما درحال حاضر هنوز تدبیری برای گم شدن پول مسافران اندیشیده نشده است. چون نمی توان حساب کرد که مسافر چه میزان پول با خود برده و یا چقدر از آن گم شده است و مهمتر اینکه نمی توان این ادعا را ثابت کرد.

وی در پاسخ به اینکه بیشترین میزان پرداخت خسارت به مسافران کدام کشورها بوده توضیح داد: در مسیر ترکیه خسارت زیادی داده و ضرر کرده ایم. بیشتر حوادث در این کشور پیرامون استفاده از سرسره های آبی و تفریحات دیگر بوده است. بیشترین مواردی که افراد از خدمات بیمه استفاده می کنند درباره حوادث، بیماری ها و مسمومیت هاست. غیر از حوادث در ترکیه، مسمویت ها در تایلند بیشترین اتفاقات بوده است. البته مواردی مانند سکته و گرفتگی قلب هم زیاد داشتیم.

یگانه پور درباره بیشترین مبلغ پرداخت حق بیمه نیز گفت: یک مورد انجام عمل قلب باز بود که 50 هزار یورو برای آن پرداخت شد البته در بیمه های مسافرتی کسانی که از قبل بیماری داشته اند تحت پوشش نیستند. اگر سابقه بیماری داشته باشند تنها هزینه مراحل اورژانسی بیمار را می پردازیم.

وی درباره بیمه گردشگران خارجی نیز گفت: معمولا گردشگرانی که به ایران می آیند را هم بیمه می کنیم. عراق کی از مسیرهایی است که وارد می شویم و مسافران آن از کنسول گری بیمه می شوند.

این کارشناس بیمه درباره مسافران اربعین نیز گفت: ما برای زائران اربعین محصول ویژه داشتیم و بمه زائران را در دستور کار قرار دادیم اما در آن تعدادی که انتظار داشتیم، درخواست دریافت نکردیم. در ایام اربعین حدود ده هزار نفر را بیمه زیارتی کردیم. در این زمینه یکی دو نفر از زائران به مرگ عادی فوت کرده بودند که جسد آنها را برگشت داده و دیه پرداخت کردیم. مرگ آنها به دلیل حملات تروریستی نبود. این حملات جزو استثنائات بیمه است.

یگانه پور به درخواست فدراسیون راهنمایان گردشگری برای بیمه راهنمایان خارجی که برای کنوانسیون 2017 به ایران آمده بودند اشاره کرد و گفت: مسئولان فدراسیون شرایطی را تعیین کرده بودند که بیشتر حول محور رضایت افراد از خدمات بود. مثل کیفیت غذا و یا راضی بودن از اتاق هتل و غیره. این موارد را ما نمی توانستیم به صورت «کمی» در نظر بگیریم چون سنجشی برای آن نداشتیم و تا به حال در کشورمان سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: بیمه سفر زمانی برای افراد قابل استفاده است که بلیت سفر مسافر مهر زده و مسافر از کشور خارج شود.

یگانه پور استفاده از بیمه نامه توسط مسافران را فرهنگی دانست که در چند سال اخیر به خوبی جا افتاده است او در این باره توضیح داد: مردم اوائل تصور می کردند که تعرفه بیمه، هزینه اضافی است اما زمانی که متوجه شدند خسارت ها پرداخت می شود، خودشان برای بیمه شدن اقدام کردند. ما در آینده نزدیک می خواهیم محصول ویژه و آفرهایی را نیز به بیمه شدگان در سفرها اختصاص دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط بیمه مسافران ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..