تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل پادگان اردبیل به کاربری مسکونی مغایر طرح تفضیلی شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در طرح تفضیلی شهر اردبیل پادگان ارتش به عنوان منطقه سبز و تنفس گاه شهر دیده شده است.

وی افزود: با این وجود برنامه‌هایی برای تبدیل این منطقه به کاربری مسکونی و آپارتمان سازی مطرح شده که مغایر با موقعیت این منطقه و اهمیت آن در طرح تفضیلی است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل متذکر شد: محدوده پادگان نزدیک به ۳۰ هکتار است که نسبت به انتقال آن به خارج از محدوده شهر برنامه ریزی شده و شهرداری نیز کاربری دیگر را جایگزین می‌کند.

سلیمانی متذکر شد: در تمامی شهرها انتقال پادگان‌ها به لحاظ امنیتی در دستور کار بوده و در خود شهر اردبیل نیز شهرداری و شورای شهر اردبیل موافق انتقال پادگان واقع در ایستگاه سرعین است.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری از این محدوده شامل ۵۱ درصد از کل و بیشتر خیابان‌ها و معابر است، ادامه داد: طرحی که مشاور برای جایگزینی پیشنهاد کرده اغلب تراکم ساختمانی و مسکونی است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر اردبیل این طرح تراکم جمعیتی منطقه را ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد و علاوه بر این استفاده بهینه از پتانسیل منطقه نخواهد بود.

وی افزود: در صورتی که بتوان کاربری تفریحی و خدماتی ایجاد کرد به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان با طرح فعلی تفاوت بها دارد و انتظار می‌رود با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری به ایجاد ارزش‌افزوده در منطقه توجه شود.

ضرورت تأمین زودهنگام زمین پادگان

در این جلسه عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز تأکید کرد: انتقال پادگان یک هدف آرمانی است؛ با این وجود بعد از کسر کاربری‌های عمومی سهم اندکی برای شهرداری باقی می‌ماند.

سالار شاکر اضافه کرد: با وجود اینکه یکی از اهداف انتقال پادگان کاهش ترافیک است بعد از انتقال احتمال تشدید ترافیک وجود دارد.

وی افزود: ضروری است در قرارداد انتقال مفادی دیده شود که در صورت عدم تحقق اهداف انتقال شهرداری اهرم برخورد با مجری طرح را داشته باشد.

در این جلسه علاوه بر درخواست رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل برای تأمین زمین پادگان و همکاری مسئولان در انتقال آن، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اردبیل این انتقال را زمینه‌ساز تحول قابل‌توجه در شهر دانست.

حسین افسانه متذکر شد: با انتقال میدان شریعتی به میدان بسیج متصل شده و از سویی خیابان امام در حد فاصل میدان ارتش تا ایستگاه سرعین تعریض می‌شود.

وی افزود: فلسفه شورای عالی معماری و شهرسازی این است که به اصول و ضوابط توسعه شهر توجه کند و بی‌شک بسیاری از دغدغه های فعلی رفع خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل پادگان اردبیل به کاربری مسکونی مغایر طرح تفضیلی شهر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..