تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : بارداری هفته به هفته، هفته سیزدهم

دسته ترجمه کودک بان: در این‌جا به تحولاتی که طی هفته سیزدهم بارداری برای‌تان رخ می‌دهد می‌پردازیم.

رشد فرزند:
بینی و لب ها کاملا شکل گرفته اند و جنین شروع به تولید و دفع ادرار می کند.
فرزند شما در این هفته بین ۲٫۵ تا ۳ اینچ (۶٫۳۵ تا ۷٫۶۲ سانتی‌متر) قد دارد، یعنی به اندازه یک ماهی قرمز متوسط. وزن جنین در این هفته حدود یک اونس (بیش از ۲۸ گرم) است. فرزند شما کوتاه‌تر از یک انگشت قد دارد، اما چهره اش پیش از این تمام خصوصیات و مشخصات انسانی را پیدا کرده است. جنین وقت خود را در رحم به منقبض کردن عضلات و مفصل های جدید و در حال شکل گیری خود می‌گذراند. سکسکه های زنجیروار جنین در دوره بارداری، موجب تقویت دیافراگم فرزندتان می شود و دستگاه تنفسی او را برای نفس کشیدن پس از تولد آماده می کند. دستگاه های کمتر چشمگیر اما بسیار مهم دیگر وی که کار تولید هورمون، جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد را انجام می دهند، در این هفته شکل می گیرند. پانکراس، کیسه صفرا و تیروئید فرزندتان شکل گرفته است و کلیه هایش اینک می توانند ادرار تولید کنند. مغز استخوان وی گلبول سفید تولید می کند که پس از تولد، با عفونت های احتمالی مقابله خواهد کرد.

رشد شکم:
یک خبر خوب! تا پیش از فرارسیدن هفته ۱۳، با توجه به این که جفت وظیفه تولید هورمون های لازم را بر عهده می گیرد، شما انرژی بیش از و حالت تهوع کمتری دارید (حالت تهوع می تواند تا هفته های  ۱۴ و ۱۵ به طور کامل برطرف شود). ممکن است حالت تنفرتان از بوها یا مزه های خاص تا پایان دوره بارداری با شما بماند، اما حالت تهوع و استفراغ کم شدن خواهد یافت، مگر آن که واقعا بد شانس باشید. اگر از هم اینک احساس بهتری دارید، زمان مناسبی برای پی‌گیری تحرک جسمی به شیوه های جدید است. اگر تاکنون به شنا فکر نکرده اید، آن را شروع کنید تا دریابید چرا دست اندرکاران پزشکی این ورزش را بهترین تحرک جسمی در دوره بارداری می دانند. اقدام دیگر می تواند روی آوردن به یوگا باشد که فعالیتی است با عوارض اندک و می تواند حال شما را بهتر کند.

حتما بخوانید :   زیباجو : از اوتیسم نترسید

نکات و بایدها و نبایدها:
بهره گیری از مزایای تحرک در آب
وقتی شما به تمرینات جسمی در آب روی می آورید، عضلات شکم تان درگیر می شوند و طول آنها زیاد شدن می یابد، چرا که این عضلات می کوشند تعادل شما را در آب حفظ کنند. و خصوصیت شناور بودن در آب، کار شما را برای قرار گرفتن در موقعیت های جسمی مختلف آسان تر می کند (به خاطر جرم حجمی کمتر آب، شما روی آن شناور می مانید و فشار از روی پاها و ستون مهره ها برداشته می شود)، موقعیتی که ورزش های غیر آبی در اختیار شما نمی گذارند. این موقعیت مزایای تقویتی بسیاری در اختیار شما می گذارد و شما را به لحاظ جسمی انعطاف پذیرتر می کند. ناراحتی های دوره بارداری را با تحرک در آب کم شدن دهید و در عین حال، تناسب بدنی خود را حفظ کنید.

مواردی که باید در این هفته به آنها بیندیشید
حال که دارید وارد دومین سه ماه دوره بارداری می شوید (از هفته آینده)، باید برای بازگرداندن انرژی، تحرک و روحیه دوباره لازم در هنگام زایمان بکوشید. در این هفته بهتر است دنبال کلاس های آموزشی مناسبی در زمینه پرورش فرزند باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : بارداری هفته به هفته، هفته سیزدهم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..