تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهی بیمه‌ها آزاد فروشی داروخانه‌ها را در بر دارد/ هشدار انجمن صنفی داروسازان به بیمه‌گران

بدهی بیمه‌ها آزاد فروشی داروخانه‌ها را در بر دارد/ هشدار انجمن صنفی داروسازان به بیمه‌گرانسید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اخبار گوناگونی را در رابطه با پرداخت نشدن بدهی بیمه‌ها و فروش دارو‌ها به صورت آزاد می‌شنویم که با این تصمیم دارو‌ها به قیمت مصوب وزارت بهداشت که روی بسته‌های دارو درج شده است فروخته می‌شود و شامل بیمه نمی‌شود.

وی افزود: بیمه‌ها بدهی چندین میلیاردی پرداخت نشده دارند و یک داروخانه برای گردش کار نیاز به نقدینگی دارد که قسمت اعظم تامین مالی از طریق فروش دارو‌ها حاصل می‌شود.

عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان اظهار داشت: بسیاری از طرف قرارداد داروخانه‌ها را مراکز دولتی که با بیمه‌ها قرارداد دارند در بر دارند که از نظر گردش مالی و با توجه به اوضاع اقتصادی کشور چرخه بازیافت دارو معیوب است و هشت تا ۱۰ ماه وصول مطالبات دارو سازان در گام اول یعنی از خرید دارو به داروخانه طول می‌کشد و در گام دوم پرداخت بیمه‌ها به این مدت اضافه می‌کند که در این عرصه جامعه دارو سازان کشور و داروخانه‌ها پیام‌هایی را برای سازمان‌های بیمه‌گر ارسال کرده‌اند.

سعید‌واقفی گفت: طبق گفته رئیس انجمن داروسازان ایران بی توجهی سازمان‌های بیمه در پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها و همچنین پرداخت جریمه دیر‌کرد مطابق قانون آسیب‌های جدی به اقتصاد داروخانه‌ها وارد کرده است به گونه‌ای که این موسسات برای باز‌تأمین داروهای مورد نیاز بیماران با مشکلات جدی مواجه هستند و هم‌اکنون در آستانه پایان سال و افزایش هزینه‌ها مشکلات اقتصادی داروخانه‌ها به اوج خود رسیده است و بسیاری از آن‌ها قادر به خرید دارو نیستند.

وی از هشدار انجمن صنفی داروسازان ایران خبر داد و اظهار داشت: این انجمن اعلام کرده بود که تا پایان بهمن ماه هزینه نسخ داروخانه‌ها حداقل تا پایان آبان ماه ۹۵ پرداخت شود و در غیر این صورت تمام داروخانه‌ها در سراسر کشور به طور همزمان بهای دارو‌ها را به نرخ آزاد محاسبه و بیمه‌شدگان را برای دریافت مابه‌التفاوت به دفاتر اسناد پزشکی سازمان‌های بیمه هدایت خواهند نمود.

عضو هیات مدیره تعاونی انجمن دارو سازان گفت: تا جایی که اطلاع دارم این بخشنامه در حد هشدار است و هنوز اجرایی نشده است، اما اگر روند مطالبات داروسازان و از سویی دیگر بد قولی سازمان‌های بیمه‌گر ادامه یابد این هشدار‌ها عملیاتی خواهد شد و امیدواریم برای سلامت مردم و حمایت مردم در بحث سلامت بیمه‌ها دست به کار شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهی بیمه‌ها آزاد فروشی داروخانه‌ها را در بر دارد/ هشدار انجمن صنفی داروسازان به بیمه‌گران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..