تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تا کنون 4700 کانال تلگرامی در وزارت ارشاد ثبت شده است

تلگرامبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمرتضی موسویان روز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان به خبرنگاران در سمنان افزود:   طرح ساماندهی کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰۰ عضو و الزام آنها به ثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شده است.

وی با اشاره به مزایای ثبت این کانال ها و شبکه ها افزود: با انجام مراحل ثبت این کانال‌ها و گروه‌ها مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند. وی با اشاره به وجود بیش از ١١ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از پنج هزار عضو در کشور گفت: تنها کانال‌ها و گروههای ثبت‌شده اجازه تبلیغات دارند که تاکنون چهار هزار و ٧٠٠ کانال از این تعداد در کشور ثبت شده است.

موسویان یادآور شد: کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده می‌توانند با درخواست از وزارتخانه مجوز تاسیس واحد فرهنگی دیجیتال بگیرند و از معافیت مالیاتی این شبکه‌ها و گروه‌های برخوردار شوند.

وی گفت: علاوه بر این‌ مزایا وزارتخانه خدمات دیگری نظیر تسهیلات کسب و کار، آموزش رایگان و ...  به آنها ارائه می کند. وی با بیان اینکه سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز می‌توانند پس از انجام فرآیند ثبت قانونی از این مزایا بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: همه این اقدامات با هدف ساماندهی محتوای دیجیتالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

رییس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بین این کانال ها، کانال های تلگرامی با بیش از نیم میلیون عضو نیز وجود دارد.

موسویان در خصوص وضعیت گروه‌ها و شبکه‌های زیر پنج هزار عضو گفت: از نظر وزارت ارشاد منعی برای ثبت این کانال ها وجود ندارد و برای ثبت این کانال‌ها و شبکه‌ها نیز آمادگی وجود دارد و پیشنهاد به فعالان این حوزه این است که آنها نیز کانال خود را ثبت رسمی کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی گفت:  ٦٧ درصد جرائم کشور مربوط به فضای مجازی و جرائم سایبری است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای سالم و ایمن برای کاربران و خانواده‌ها را از اهداف این وزارت خانه بیان کرد و گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال آینده تا حدودی به ایجاد یک فضای محدود سالم و ایمن برسیم.

منبع: روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تا کنون 4700 کانال تلگرامی در وزارت ارشاد ثبت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..