تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا گزارش جنگ 51 روزه، موجب برکناری نتانیاهو می‌شود؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تحلیلگران سیاسی و نظامی همگی بر این باور هستند که گزارش کابینه اسرائیل درباره جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 میلادی، پرده از شکست‌های مفتضحانه این رژیم در زمینه آماده‌سازی نیروهای خود برای جنگ بر می‌دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آن‌گونه که رسانه‌های صهیونیستی اشاره کرده‌اند، گزارش بازرس کابینه رژیم صهیونیستی درباره جنگ 51 روزه در غزه، اواخر ماه آینده منتشر خواهد شد.

در همین راستا، یک کارشناس امور اسرائیل پیش‌بینی کرد که پس از انتشار این گزارش، انگشت اتهام به سمت بنیامین نتانیاهو نشانه رود و او مسئول شکست در جنگ 51 روزه معرفی شود، زیرا اکنون دیگر موشه یعلون وزیر جنگ سابق و بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل دیگر در کابینه حضور ندارند.

فادی عبدالهادی اظهار داشت که به رغم اینکه گزارش بازرس کابینه رژیم صهیونیستی بیشتر بر یک پرونده نظامی که همان تونل‌های مقاومت است، متمرکز است، اما رسانه‌های صهیونیستی مخالف نتانیاهو ( شبکه‌های دوم و دهم و روزنامه هاآرتص) تلاش می‌کنند تا شکست‌های نتانیاهو در جنگ 51 روزه را به پرونده‌ای سیاسی تبدیل کرده و در نهایت از آن به عنوان وسیله‌ای برای براندازی نتانیاهو استفاده کنند.

وی افزود که اگر گزارش بازرس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را مقصر شکست در جنگ غزه معرفی کند، ممکن است یک کمیته حقیقت یاب تشکیل شده و این کمیته کسانی را که در جریان جنگ تصمیم گیری می‌کردند بازخواست کند و اگر در نهایت نتانیاهو مقصر اصلی شناخته شود، این کمیته از او خواهد خواست که از سمت خود استعفا کند.

از سوی دیگر، یک کارشناس مسائل نظامی و راهبردی تصریح کرد که عملکرد ناموفق و پر از اشتباه کابینه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه، در واقع اعتراف به شکست و ناتوانی مقامات نظامی و سیاسی این رژیم است.

واصف عریقات خاطر نشان کرد که کابینه رژیم صهیونیستی اطلاع دقیقی از حقایق جنگ 51 روزه ندارد و حتی نمی‌داند که در این جنگ چه دستاوردهایی سیاسی محقق شد و تمام آنچه می‌داند این است که حملاتی برای قتل فلسطینیان و تخریب زیرساخت‌های نوار غزه صورت گرفته است.

وی افزود که اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، هماهنگی و همکاری زیادی با یکدیگر نداشته و محافل سیاسی و نظامی این رژیم درک درستی از تصمیمات و اقدامات یکدیگر نداشتند و در همین راستا، زمانی که نتانیاهو از نفتالی بنت وزیر آموزش و پرورش سوال کرد که چه طرحی برای مقابله با تونل‌ها اندیشیده شده است، بنت جواب داد که هیچ طرح و برنامه‌ای برای مقابله با تونل‌ها نداریم.

عریقات تاکید کرد: این مساله ثابت می‌کند که جنگ غزه، صرفا حمله‌ای برای قتل و کشتار فلسطینیان بود و دشمن صهیونیستی با تمامی ابزارها و امکاناتی که در اختیار داشت، وارد این جنگ شد تا بتواند برخی اهداف خود را در میدان جنگ محقق کند.

این تحلیلگر نظامی خاطر نشان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از واکنش‌های منفی هراسان است و اکنون نگران هرگونه مقابله با مقاومت فلسطین در جنگ‌های آتی به خاطر در اختیار نداشتن اطلاعات و معلومات کافی از تونل‌ها و اقدامات و حملات ناگهانی و غافلگیر کننده مقاومت است و این یکی از شکست‌های حاصل از جنگ اخیر در غزه است که مقامات رژیم صهیونیستی هر کدام می‌خواهند دیگری را مسئول آن معرفی کنند.

واصف عریقات در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نتانیاهو بسیار ضعیف و ناتوان است و اکنون در چندین پرونده قضایی متهم است و ممکن است در نهایت به برکناری او از عرصه سیاست منجر شود و اکنون کسانی هستند که می‌خواهند جای او را بگیرند و مقامات ارشد نتانیاهو هر کدام در کمین نشسته‌اند تا بتوانند سمت‌هایی برای خود در کابینه رژیم صهیونیستی دست و پا کنند.

وی در رابطه با استراتژی پیروزی نهایی در جنگ آتی تصریح کرد که اسرائیل به خوبی می‌داند که طرح و راهکار مشخصی برای مقابله با مقاومت فلسطین ندارد، زیرا مقاومت در هر نبردی از حمایت قاطع ملت فلسطین برخوردار است و این ملت فلسطین است که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند، کما اینکه اشغالگران به خوبی از توسعه و ارتقای کمی و کیفی توان مقاومت آگاه هستند.

عرقات تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دیگر آن ارتشی نیست که برنامه ریزی می‌کرد و اهداف خود را در نهایت دقت محقق می‌کرد، بلکه اکنون در حالت سرخوردگی شدید به سر می‌برد و نمی‌داند که چه هدفی را دنبال می‌کند.

وی افزود: نظامی اسرائیلی از طرفی در میدان نبرد می‌جنگد و  از طرفی هم خانواده و فرزندانش با موشک‌های مقاومت روبرو هستند که این مساله هرگز موجب تقویت روحیه نظامیان اسرائیلی در جنگ نمی‌شود، علاوه بر این، مقاومت اکنون تانک‌های دشمن را هدف قرار می‌دهد و حتی جنگنده‌های صهیونیستی، دیگر زمانی که می‌خواهند غزه را بمباران کنند با ترس و نگرانی این کار را انجام می‌دهند، بنابر‌این، ارتش صهیونیستی عملا از تحقق اهداف خود عاجز و ناتوان است و هرگاه مقامات رژیم صهیونیستی از استراتژی جنگ سخن می‌گویند، منظور نابودی زیرساخت‌های غزه است و ارتش این رژیم هیچ طرحی برای پیشروی در میدان نبرد در اختیار ندارد و به همین خاطر صرفا به حملات هوایی متوسل می‌شود که این مساله در نهایت برای اسرائیل گران تمام خواهد شد.

واصف عریقات در ادامه اظهار داشت که رسانه‌های صهیونیستی تحت سیطره سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی، مقامات سیاسی و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند و هرگز در انتقال و انتشار اخبار به شیوه‌ای حرفه‌ای و شفاف عمل نمی‌کنند و این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی رسانه‌های دشمن را به چالش می‌کشند. بنابراین رسانه‌های صهیونیستی صرفا به بیان اخبار و گزارش‌هایی می‌پردازند که باب میل جامعه صهیونیستی باشد و هرگز حقیقت‌های موجود را به نمایش نمی‌گذارند و امروز فلسطینیان قادر به مقابله با دشمن و هرگونه خطر و تهدید از جانب آن هستند.

از سوی دیگر یوسف شرقاوی تحلیلگر نظامی فلسطینی نیز تاکید کرد که در جریان جنگ 51 روزه ، حالتی از سرخوردگی و بلاتکلیفی میان محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی حاکم بود و مشخص نبود که محافل سیاسی تصمیم گیری می‌کنند یا محافل نظامی و همین مساله بیانگر حجم شکست‌ها و ناکامی‌هایی است که تاثیراتی بسیار منفی بر روحیه نظامیان ارتش صهیونیستی داشت.

شرقاوی پیش‌بینی کرد که محافل سیاسی مسئول شکست در جنگ 51 روزه غزه معرفی شوند، که این به معنی شکست اسرائیل در تخریب تونل‌های مقاومت نیز هست.

وی افزود: تونل‌ها همان سلاح استراتژیکی هستند که مقاومت برای ضربه زدن به دشمن از آن‌ها استفاده کرد و اظهارات اخیر اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره اینکه اگر غزه از تونل‌ها و سلاح خود دست بکشد، این منطقه را به سنگاپوری دیگر تبدیل خواهد کرد، بیانگر اوج ترس و نگرانی صهیونیستی‌ها از تونل‌های مقاومت است.

شرقاوی خاطرنشان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ آینده به طرح‌های قدیمی یعنی همان طرح‌هایی که بن گوریون از آن استفاده می‌کرد، متوسل می‌شود، به این معنا که تلاش می‌کند جنگ را به داخل نوار غزه منتقل کند و عامل زمان را نیز در اختیار داشته باشد.

وی افزود: مقاومت فلسطین قواعد بازی با رژیم صهیونیستی را زیر پا گذاشت و عمق اراضی اشغالی یعنی تل‌آویو را هدف قرار داد و با حملات پی در پی موشکی خود موجب تعطیلی فرودگاه‌های دشمن شد و هرگونه تردد هواپیماها در آسمان فلسطین اشغالی را ممنوع و طرح‌های نظامی دشمن را نقش بر آب کرد و بدین گونه، اصول و مبانی جنگ را که دشمن صهیونسیتی همواره بر آن تکیه داشت به کلی در هم شکست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا گزارش جنگ 51 روزه، موجب برکناری نتانیاهو می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..