تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بابلسر میزبان اولین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور

بابلسر میزبان اولین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری دبیر این همایش در گفتگویی با خبرنگار ما با بیان اینکه هدف این همایش، تشکل اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان خاویاری در سطح کشور است، گفت: بررسی و رفع موانع این پرورش دهندگان از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی می باشد.

نیما حسین زاده اظهار کرد: 85 مرکز پرورش ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که از این میان 17 مرکز در مازندران دایر است .

وی بیش از 50 درصد خاویار تولید شده کشور را در مازندران اعلام کرد و گفت: امسال 1320 کیلوگرم خاویار در مازندران صادر شده که در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داده است.

دکتر حسن صالحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور نیز در گفتگویی از افزایش پرورش ماهیان در قفس آب این استان خبر داد و افزود: مازندران دارای 35 قفس در آب است که به زودی 73 قفس دیگر وارد دریا میشود.

صالحی ادامه داد: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی امیدواریم  که تا پایان خرداد ماه سال آینده در  35 قفس پرورش ماهی در مازندران بیش از 3هزار تن ماهی وارد بازار شود.

رییس سازمان شیلات درباره گونه های ماهیان پرورشی قفس در مازندران گفت:  مشاورین بین المللی ما با مطالعه که انجام دادند، پرورش آزاد ماهی را قابل دانستند  که علاوه بر آن گونه های ماهیان بومی دریای خزز-ماهیان سفید-ماهیان کپور دریایی-ماهیان خاویاری نیز مورد توجه قرار گرفت ضمن اینکه تلاشمان بر این است تا بر روی گونه های بومی دریای خزز و ماهیان آزاد متمرکز شویم.

وی همچنین در خصوص پرورش میگو در مازندران عنوان کرد: پرورش میگو در این استان را بطور آزمایشی مورد امتحان قرار دادیم که خوشبختانه نتایج قابل قبولی را در پی داشت به همین منظور در شرق مازندران پرورش میگو را به زودی  آغاز خواهیم کرد.

 

۴۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بابلسر میزبان اولین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..