تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیاز بیش از 4 میلیون سودانی به کمک های فوری

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد چهار میلیون و ششصد هزار نفر در مناطق مختلف سودان به کمکهای بشردوستانه فوری نیاز دارند.

در بیانیه برنامه جهانی غذا آمده است این نهاد بشردوستانه بین المللی باید در سال دو هزار و هفده به چهار میلیون و ششصد هزار نفر در سرتاسر سودان امدادرسانی کند. طبق این بیانیه سه میلیون و چهارصد هزار نفر از افراد نیازمند به کمکهای بشردوستانه در منطقه آشوبزده دارفور، یک میلیون و دویست هزار نفر در مناطق شرقی، استان نیل آبی، کردفان جنوبی و ابیه سودان زندگی می کنند.

برنامه جهانی غذا افزود دسترسی نهادهای امدادرسان به قشرهای نیازمند در مناطق مختلف این کشور به علت برخی عوامل از جمله ناامنی، بی ثباتی ، درگیریهای مسلحانه و شرایط نامساعد جوی مختل شده و موجب تشدید بحران آوارگان در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، در بیانیه برنامه جهانی غذا آمده است شرایط نامناسب اقتصاد کلان و تغییرات ناگوار اقلیمی منجر به تشدید نرخ تورم و افزایش قیمت مواد غذایی در سودان شده است به طوری که قیمت ذرت که از مواد غذایی پایه و پرمصرف در سودان محسوب می شود نسبت به متوسط قیمت آن در پنج سال گذشته، بیش از پنجاه درصد افزایش یافته است.

برنامه جهانی غذا در سال دو هزار و شانزده به حدود چهار میلیون نفر در سودان کمک کرد. سودان از جمله کشورهایی است که میزان سوء تغذیه به ویژه در میان کودکان آن بسیار بالا است و در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقایی بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه را دارد.

نزدیک به دو میلیون کودک سودانی از سوء تغذیه حاد رنج می برند و از این تعداد پانصد و پنجاه هزار نفر در وضعیت خطرناکی قرار دارند. دولت سودان و سازمان ملل متحد به تازگی از اجرای چند برنامه ملی برای مبارزه با سوء تغذیه و کاهش میزان مرگ و میر کودکان خبر دادند.

در این برنامه ها کودکان سودانی که در مناطق مناقشه زده زندگی می کنند در برابر بیماریهای خطرناک واکسینه خواهند شد، از خدمات اجتماعی پایه و امکانات آموزشی بهره مند خواهند گشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیاز بیش از 4 میلیون سودانی به کمک های فوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..