تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۶ واقعیت درباره فرانسه

هر کشوری خصیصه‌های مخصوص به خود را دارد و فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست. فرانسه با چیزهای زیادی مثل غذا، دسر، عطر، نان‌های مخصوص مثل باگت و… معروف است اما شایعه‌های زیادی هم درباره فرهنگ این کشور بر سر زبان‌ها افتاده که اصلا درست نیست.

صراط: هر کشوری خصیصه‌های مخصوص به خود را دارد و فرانسه هم از این قاعده مستثنی نیست. فرانسه با چیزهای زیادی مثل غذا، دسر، عطر، نان‌های مخصوص مثل باگت و… معروف است اما شایعه‌های زیادی هم درباره فرهنگ این کشور بر سر زبان‌ها افتاده که اصلا درست نیست.

به گزارش ایسنا، اگر چه شاید فرانسه بهترین  کشور دنیا نباشد اما مطمئنا یکی از بهترین‌ها است. این کشور هر ساله رکورد پر بازدیدترین کشور دنیا را با 83 میلیون نفر در سال از آن خود می‌کند و حتی ایالات متحده آمریکا، در رتبه دوم و بعد از فرانسه قرار دارد.

دانستنی‌های کشور فرانسه
1- در تمام شهر پاریس فقط یک تابلوی ایست وجود دارد.
2- در فرانسه این اجازه به شما داده می‌شود تا با یک فرد مرده ازدواج کنید. البته این کار به همین آسانی‌ها هم نیست و باید مدرکی بیاورید یا جوری اثبات کنید که شما و فرد فوت شده، عاشق هم بوده‌اید. برای انجام این‌ کار باید به رئیس‌جمهور درخواست بدهید.
3- نان تست فرانسوی در واقع فرانسوی نیست. طبق گفته‌ها، فردی به اسم Joseph French، که مهمانداری نیویورکی بود، آن را به شکل فعلی‌اش درآورد. اگر چه ظاهرا گرامر این فرد خیلی خوب نبوده، چون فراموش کرده ‘s (آپاستروف s را برای نشان دادن مالکیت استفاده کند)است.
4- Louis XIX فردی فرانسوی بود که در زمان‌های قدیم فقط برای 20 دقیقه توانست پادشاه فرانسه شود.
5- در کافی شاپی به نام Petite Syrah در کشور فرانسه، اگر موقع سفارش یا هر درخواست دیگری، از کلمه «لطفا» استفاده نکنید، باید پول دوبرابر بپردازید!
6- پلاک‌های ماشین، اولین‌بار در فرانسه تولید شدند.

7- قدیمی‌ترین پل پاریس، Pont Neuf به معنای "پل جدید” است!
8- هر فرد فرانسوی به طور معمول، 9 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد که برای کشورهای توسعه یافته، یک رکورد است.
9- با میانگین 83 میلیون نفر توریست در هر سال، کشور فرانسه پر بازدیدترین کشور دنیا است.
10- در زمان‌های قدیم، فرانسه، 10 درصد کل زمین‌های دنیا را کنترل می‌کرد.
11- از هر پنج فرانسوی، یک نفر در زندگی افسردگی را تجربه کرده که باعث قرار دادن اسم این کشور به عنوان افسرده‌ترین کشور دنیا روی زمین شده است.
12- دولت فرانسه به خانواده‌هایی که بتوانند چند بچه‌ی موفق را بزرگ کنند و به جامعه تحویل دهند، مدال جایزه می‌دهد.
13- در زمان جنگ جهانی دوم و وقتی هیتلر می‌خواست از برج ایفل دیدن کند، فرانسوی‌ها کابل بالابر را قطع کردند تا اگر هیتلر خواست به بالای برج برود مجبور باشد از میله‌ها بالا برود!

14- بین سال‌های 1748 تا 1772، سیب‌زمینی در فرانسه غیرقانونی بود.
15- بین سال‌های 1814 تا 1830، پرچم فرانسه به رنگ سفید ساده بود.
16- پادشاه جان یکم در فرانسه، پنج ماه قبل از اینکه به دنیا بیاید به عنوان پادشاه انتخاب و اعلام شده بود، اما فقط برای پنج روز زنده ماند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۶ واقعیت درباره فرانسه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..