تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف میکروب‌های 60 هزار ساله در معدنی در مکزیک

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما دانشمندان ناسا میکروارگانیسم هایی را در کریستال های به دست آمده از معدنی در مکزیک کشف کرده اند که 60 هزار سال عمر دارند.

دکتر پنلوپ بوستون از دانشمندان موسسه بیولوژی فضایی ناسا در کنفرانسی اعلام کرد این میکروب های باستانی عجیب، به طوری تکامل یافته اند که می توانند از گوگرد، منگنز و اکسید مس تغذیه کنند.

محققان ناسا در معدن نایکا Naica در ایالت چیهواهوا Chihuahua در مکزیک که محل اکتشاف فلزات سرب، روی و نقره است این میکروب ها را کشف کرده اند.

کریستال های این معدن شهرت زیادی دارند و برخی از آنها 15 متر طول دارند.

به گفته دانشمندان ناسا تاکنون حدود یکصد نوع میکروارگانیسم که بیشتر آنها باکتری هستند از کریستال های این معدن به دست آمده اند که طول عمر آنها بین ده هزار تا شصت هزار سال است.

دکتر بوستون می گوید بیشتر این میکروب ها تاکنون در هیچ جای دیگر یافت نشده اند.

دانشمندان نگران آنند که این میکروب های ناشناخته از طریق روبات هایی که به فضا اعزام شده اند، به دیگر کرات از جمله مریخ منتشر شده و آنها را آلوده کرده باشند.

با اینکه ناسا همواره همه تجهیزات و موشک های فضایی را پیش از پرتاب به فضا کاملا استریل می کند ولی همواره خطر انتقال میکروب های فوق مقاوم و انتشار آنها به فضا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، میکروب های کشف شده در معدن نایسا کهن ترین میکروب های کشف شده نیستند و سال ها پیش دانشمندان موفق شدند میکروب هایی را در یخ و نمک کشف کنند که طول عمر آنها بیش از 500 هزار سال بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف میکروب‌های 60 هزار ساله در معدنی در مکزیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..