تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از چهار و نیم میلیون سودانی به کمک‌های فوری نیاز دارند

بیانیه برنامه جهانی غذا:

نزدیک به دو میلیون کودک سودانی از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری شین هوا، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد چهار میلیون و ششصد هزار نفر در مناطق مختلف سودان به کمکهای بشردوستانه فوری نیاز دارند.

در بیانیه برنامه جهانی غذا آمده است این نهاد بشردوستانه بین المللی باید در سال دو هزار و هفده به چهار میلیون و ششصد هزار نفر در سرتاسر سودان امدادرسانی کند. طبق این بیانیه سه میلیون و چهارصد هزار نفر از افراد نیازمند به کمکهای بشردوستانه در منطقه آشوبزده دارفور، یک میلیون و دویست هزار نفر در مناطق شرقی، استان نیل آبی، کردفان جنوبی و ابیه سودان زندگی می کنند.

برنامه جهانی غذا افزود دسترسی نهادهای امدادرسان به قشرهای نیازمند در مناطق مختلف این کشور به علت برخی عوامل از جمله ناامنی، بی ثباتی، درگیریهای مسلحانه و شرایط نامساعد جوی مختل شده و موجب تشدید بحران آوارگان در این کشور شده است.

در بیانیه برنامه جهانی غذا آمده است شرایط نامناسب اقتصاد کلان و تغییرات ناگوار اقلیمی منجر به تشدید نرخ تورم و افزایش قیمت مواد غذایی در سودان شده است به طوری که قیمت ذرت که از مواد غذایی پایه و پرمصرف در سودان محسوب می شود نسبت به متوسط قیمت آن در پنج سال گذشته، بیش از پنجاه درصد افزایش یافته است. برنامه جهانی غذا در سال دو هزار و شانزده به حدود چهار میلیون نفر در سودان کمک کرد.

سودان از جمله کشورهایی است که میزان سوء تغذیه به ویژه در میان کودکان آن بسیار بالا است و در میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقایی بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه را دارد. نزدیک به دو میلیون کودک سودانی از سوء تغذیه حاد رنج می برند و از این تعداد پانصد و پنجاه هزار نفر در وضعیت خطرناکی قرار دارند. دولت سودان و سازمان ملل متحد به تازگی از اجرای چند برنامه ملی برای مبارزه با سوء تغذیه و کاهش میزان مرگ و میر کودکان خبر دادند. در این برنامه ها کودکان سودانی که در مناطق مناقشه زده زندگی می کنند در برابر بیماریهای خطرناک واکسینه خواهند شد، از خدمات اجتماعی پایه و امکانات آموزشی بهره مند خواهند گشت.

حسن عمر البشیر رئیس جمهور سودان در­ مبارزات انتخابات ریاست جمهوری کشورش قول داد امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی را در کشورش تقویت کند اما در تحقق وعده های خود توفیقی نداشته این در حالی است که اقتصاد سودان در سالهای اخیر به شدت ضعیف شده و درگیریها و خشونت های خونین علاوه بر منطقه دارفور در استان های ­نیل آبی و­ کردفان­ جنوبی نیز همچنان قربانی می گیرد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از چهار و نیم میلیون سودانی به کمک‌های فوری نیاز دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..