تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




متیس: آمریکا در تلاش برای سرقت نفت عراق نیست

به نقل از شبکه العالم، نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا درباره تحولات میدانی در این کشور گفتگو کرد. 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا درباره مسائل نظامی و امنیتی و نبرد آزاد سازی موصل بحث و گفتگو کرد.

حیدر العبادی در این دیدار بر قدرت نیروهای عراقی در شکست دادن تروریست های داعش در عراق تاکید کرد.

جیمز متیس نیز در حاشیه این دیدار در تلاش برای دوری جستن از مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خواهان نفت عراق به عنوان غنیمت جنگی برای جبران هزینه های جنگ در غرب آسیا بوده گفت: واشنگتن هیچ طمعی به ذخایر نفت عراق ندارد و در تلاش برای سرقت نفت این کشور نیست.

خبرنگار العالم گفت: نیروهای مشترک عراقی از چند محور و با همکاری و هماهنگی با نیروهای بسیج مردمی به عملیات آزاد سازی ساحل غربی موصل برای دومین روز متوالی ادامه دادند.

این در حالی است که حضور و مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در این نبرد، واشنگتن را بر آن داشت تا در این باره شک و تردیدهای زیادی مطرح کرده و به مسئله فرقه گرایی دامن بزند.

اما با این وجود نیروهای مشترک عراقی به عملیات «قادمون یا نینوا» (نینوا می آییم) و به پیشروی های خود در ساحل غربی و به سوی فرودگاه موصل ادامه دادند و توانستند طی چند ساعت گذشته امنیت جاده منتهی به فرودگاه موصل را برقرار کنند. 

وی افزود: پس از پیروزی های اخیر که به دست نیروهای مشترک عراقی در موصل انجام شد، هواپیمای جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا - در پی مواضع مبهم دونالد ترامپ در قبال عراق و منطقه - در بغداد فرود آمد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی جدال برانگیز در خصوص سرقت نفت عراق گفته بود: ما با رسیدن به نفت عراق به ثروتی بالغ بر پانزده تریلیون دلار دست خواهیم یافت. اظهاراتی که جیمز ماتیس آن را تکذیب کرد.

ترامپ پیش از این در اظهاراتی اشاره کرده بود که آمریکا برای جبران هزینه های جنگ در سال دو هزار و سه می بایست به نفت عراق دست پیدا می کرد.

این در حالی است که جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در این سفر تلاش کرد تا مواضع جنجالی واشنگتن را تعدیل کرده و فضای موجود را تغییر دهد و بر عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش در این کشور تاکید کند.

جیمز ماتیس در این باره گفت: نیروهای عراقی خیلی خوب می جنگند. آنها نیروهای شجاعی هستند. آنها از هموطنان خود در برابر داعش حمایت می کنند و من اینجا باید به وزیر دفاع بگویم که چقدر برای کاری که نیروهای شما در میدان انجام می دهند ارزش قائل هستم.

این در حالی است که اظهارات فرمانده نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش شاید به خاطر آینده نیروهای آمریکایی در عراق باشد چرا که وی خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق تا پایان نبرد موصل است.

اما به نظر می رسد سفر غیر منتظره و ناگهانی جیمز متیس به عراق برای یافتن پاسخ سوالات دولت ترامپ درباره برنامه های این کشور در خصوص امنیت و نفت و آینده حضور آمریکا در خاک عراق باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «متیس: آمریکا در تلاش برای سرقت نفت عراق نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..