تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأکید دولت انگلیس بر انجام سفر ترامپ به‌رغم مخالفت مردم و نمایندگان پارلمان این کشور

به گزارش ایرنا، آلن دانکن در جریان بحث و مناظره نمایندگان مجلس عوام در مورد تومار درخواست لغو سفر رسمی رییس جمهوری آمریکا به انگلیس که بیش از سه ساعت به طول انجامید، گفت: این دیدار ' بایستی اتفاق بیفتد و اتفاق هم خواهد افتاد.
'آلن دانکن ' در حالی به این صراحت از سفر جنجالی ترامپ دفاع کرد که علاوه بر مخالفت شدید شماری از نمایندگان مجلس عوام با این سفر، میدان پارلمان در لندن و نیز شماری از شهرهای انگلیس عصر روز دوشنبه شاهد تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه سفر رییس جمهوری آمریکا بود.
معاون وزیر خارجه انگلیس در این نشست ضمن اشاره به اینکه دونالد ترامپ در جریان حضورش در لندن میهمان ویژه ملکه الیزابت خواهد بود، بیان داشت که 'این‌یک لحظه ویژه برای روابط خاص ' دو کشور بشمار می‌آید.
وی افزود: این دیدار بایستی صورت بگیرد و صورت هم خواهد گرفت و وقتی انجام شود من اطمینان دارم که انگلیس باسخاوت و با احترام از ترامپ استقبال خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه انگلیس گفت: مناسبات ویژه لندن و واشنگتن؛ یک ' ستون مرکزی باثبات' در جهانی که در حال خطرناک‌تر و بی‌ثبات تر شدن است، شمرده می‌شود.
دفاع دانکن از سفر ترامپ در حالی صورت گرفت که شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از جمله تعدادی از زنان نماینده، دیدگاه‌های بسیار تندی را علیه رییس جمهوری آمریکا در این نشست مطرح کردند.
تعدادی از زنان نماینده مجلس عوام، ترامپ را به داشتن دیدگاه‌های زشت نسبت به زنان متهم کردند و شماری از نمایندگان دیگر هم سیاست‌های رییس جمهوری آمریکا را نژادپرستانه و تفرقه انگیز توصیف کردند.
'پائول فلین ' نماینده پارلمانی حزب کارگر در جریان مباحث مطرح‌ شده، رییس جمهوری آمریکا را با 'یک کودک کج‌خلق ' مقایسه کرد و از دولت 'ترزا می' خواست که از تکرار اشتباه های گذشته در مورد سفر 'بسیار ناخوشایند برخی از شخصیت‌های سیاسی ' به انگلیس، اجتناب کند.
'دیوید لامی' دیگر نماینده حزب کارگر نیز در سخنانی گفت که ترامپ خودش را به‌عنوان فرد ضد زن و حامی نژادپرستان سفیدپوست نشان داده است و به همین دلیل نبایستی از او برای سفری رسمی به انگلیس دعوت به عمل آید.
وی افزود:' دعوت از ترامپ آن‌هم تنها پس از هفت روز از ورودش به کاخ سفید و در دست گرفتن قدرت، عملی است که ما حتی برای کندی، ترومن و برای ریگان انجام ندادیم .'
'الکس سالموند ' نماینده پارلمانی حزب ملی اسکاتلند نیز در سخنانی ضمن انتقاد از 'ترزا می' به دلیل دعوتش از ترامپ گفت: 'رییس جمهوری آمریکا مردی احمق نیست او زمینه‌ساز یک فاجعه کامل است.'
تاکنون بیش از یک میلیون و 858 هزار نفر از مردم انگلیس با امضای توماری، خواستار لغو سفر رسمی دونالد ترامپ به کشورشان شده اند.
براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته می شود.
دولت 'ترزا می' روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز رسما با درخواست مطرح ‌شده در تومار مردم انگلیس برای لغو سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به کشورشان، مخالفت کرده بود.
مخالفان سفر ترامپ، از مردم انگلیس خواسته بودند که در بعد از ظهر روز دوشنبه همزمان با نشست مجلس عوام در مورد تومار درخواست لغو سفر رسمی رییس جمهوری آمریکا به انگلیس، در تظاهرات سراسری شرکت کنند.
بر اساس گزارش منتشر شده در تارنمای گروه مدنی موسوم به 'ائتلاف برای توقف ترامپ'، تظاهرات علیه احکام ضدمهاجرتی ترامپ و در حمایت از آوارگان و پناهجویان علاوه بر لندن، در شهرهای منچستر، لیورپول، ناتینگهام، برایتون، بریستول، لیدز، نیوکاسل، گلاسکو و ادینبرو برگزار شد.
دیانا أبوت' نماینده مجلس عوام و از اعضای شناخته شده حزب کارگر عصر روز دوشنبه در سخنانی در جمع تظاهرکنندگان در میدان پارلمان انگلیس گفت: شناخت دونالد ترامپ کار سختی نیست. او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی افرادی حمایت شد که نژاد پرست بودند و در هفته اول ریاست جمهوری اش نیز احکام ضد مهاجرتی به اجرا گذاشت.
وی افزود: دعوت از یک سیاستمدار خارجی به انگلیس یک افتخار است، اما ترامپ کسی نیست که به او این افتخار داده شود، چون نظرات اسلام هراسانه و نژاد پرستانه اش جایی در انگلیس ندارد.
'جان مک دانل' نماینده مجلس عوام و وزیر دارایی کابینه در سایه حزب کارگر نیز در جریان این تظاهرات پیامی را از سوی جرمی کوربین رهبر این حزب در مخالفت با سفر ترامپ به انگلیس قرائت کرد.
وی گفت: 'ما از دولت انگلیس می خواهیم که دعوتش را پس بگیرد. واقعیت این است که ترامپ در آمریکا محبوبیتی ندارد، در حالی که دولت انگلیس می خواهد به هر قیمتی با ترامپ معامله تجاری کند اما ما زیر بار استثمار ترامپ نمی رویم.'
در جریان سفر 'تراز می'نخست‌وزیر انگلیس در 27 ژانویه 2017 به آمریکا، وی از طرف ملکه، ترامپ رییس جمهوری ( آمریکا) را برای سفر رسمی تا اواخر سال جاری میلادی به بریتانیا دعوت کرد. هر چند به گفته وزارت خارجه انگلیس در حال حاضر، بر روی تاریخ نهایی برای سفر رسمی هنوز توافق نشده است.
اروپام**4*81552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأکید دولت انگلیس بر انجام سفر ترامپ به‌رغم مخالفت مردم و نمایندگان پارلمان این کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..