تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخشش هشتمین هری‌پاتر این بار در صحنه‌ تئاتر

درخشش هشتمین هری‌پاتر این بار در صحنه‌ تئاتربه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا مرزوقی نویسنده کتاب کودک در ارتباط با نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین شده» یادداشتی را برای تنظیم کرده است. او در این یادداشت در ارتباط با هشتمین جلد مجموعه هری‌پاتر که این بار در قالب نمایشنامه منتشر شده، توضیحاتی ارائه داده است. وی این قالب را برای آشنایی نوجوانان با دنیای نمایش موثر می‌داند.در ادامه، این یادداشت را می خوانیم:

«هری پاتر را در این سال‌ها همه خواندیم یا سری فیلم‌هایش را تماشا کردیم. هفت جلد رمان درباره یک پسر جادوگر با دوستانش که در مدرسه‌ی جادوگرها درس می‌خوانند و تنها تفاوتش با باقی شاگردان مدرسه و دیگر جادوگرهای دور و برش این است که از گذشته‌ای با اصالت جادوگری ویژه برخوردار است. همین گذشته و میراثی که برای او به یادگار گذاشته باعث شده که او از نیرویی ماورای دیگر دوستانش برخوردار باشد. شاید چیزی که باعث کشش زیاد این سلسله رمان برای مخاطبان شد رازی است که در روند دراماتیک داستان ذهن مخاطب را به بازی می‌گیرد و باعث می‌شود که سرگذشت هری و آن‌چه قرار است بر سرش بیاید یا به کشف و فهم آن برسد، برای مخاطب نیز جذاب شود. راز مفقود شدن پدر و مادر هری پاتر و سرگذشت محتوم آنها که قرار است در روند داستان در جریان آن قرار بگیریم.  

این بار هری پاتر در قالبی جز داستان و سینما به مخاطبان و خصوصا دوستدارانش عرضه شده. شاید نویسنده یا نویسندگان جلد آخر تلاش داشته‌اند در روندی آزمونی ببینند که آیا داستان‌های مهیج این جادوگر جوان با این شکل و شمایل تازه هم می ‌تواند همان موفقیت‌های پیشین را به دست بیاورد.

جی کی رولینگ این‌بار تلاش کرده با همکاری دو نمایشنامه نویس جلد هشتم هری پاتر را با عنوان «هری پاتر و فرزند نفرین شده» برای اجرای صحنه‌ای تنظیم کند. اجرایی که حتما می‌تواند موفقیت‌های تازه‌ای را برای این شخصیت و داستان‌های جذاب و خواندنی‌اش رقم بزند. مثل همیشه که هر چه با نام هری پاتر همراه می‌شود، موفقیت‌های زیادی به دست می‌آورد. انگار چوب جادویی هری شامل حال آن ها می‌شود. موفقیت‌هایی که نه تنها دنیا را شگفت‌زده کرده، بلکه توانسته نویسنده‌ی مجموعه‌ی هری پاتر را نیز به یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین و مهم‌ترین زنان دنیا تبدیل کند. طوری‌که می‌تواند برای رییس‌جمهور تازه‌ی آمریکا شاخ و شانه بکشد و به راحتی انگشت اتهامش را به سمت ترامپ دراز کند. 

ارائه‌ی هری پاتر تازه در شمایل نمایشنامه نه تنها پای این داستان دنباله‌دار را به صحنه‌ی تاتر باز کرد بلکه مخاطبان نوجوانش را نیز با پدیده‌ی تئاتر و نمایشنامه‌نویسی که کمتر دغدغه‌ی این طیف سنی و این گروه مخاطب بوده، آشنا می‌کند. حتی شاید بتواند عادت به نمایشنامه خوانی را در این گروه سنی که چندان حوصله‌ی مطالعه‌ی آثار مکتوب در شکل و شمایل متفاوت ندارد، جا بیندازد. البته شاید هیچکدام این اهداف مد نظر جی.کی.رولینگ و دو همکار نمایشنامه نویسش نبوده و فقط تلاشی بوده برای به صحنه کشاندن داستانی که در کتابفروشی‌ها و سینماها عرصه‌ی موفقیت‌ها را در نوردید. اما از یک موضوع نباید غافل بود؛ هری پاتر هنوز آنقدر بُرش دارد و مخاطبانش چنان بی‌شمار هستند که جلد هشتم آن هم با این که در شکل و شمایل تازه‌ای عرضه شده و هری پاتر را در قالب مردی جا افتاده و خسته که کارمند اداره‌ی جادو است به ما نشان می‌دهد، اما همچنان با خلق ماجراها و رازهایی که لایه لایه برای ما گشوده می‌شوند، و حوادثی که سر راه فرزند هری قرار می‌گیرد، باعث شده مخاطبان لحظه‌ای جهان داستانی این اثر بزرگ را از دست ندهند.»  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخشش هشتمین هری‌پاتر این بار در صحنه‌ تئاتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..