تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعال شدن دفتر پیشخوان دولت برای صدور تأییدیه‌های تحصیلی

به گزارش افکارنیوز،

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص «نتایج تشکیل کارگروه مبارزه با جاعلان مدرک تحصیلی»، اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت وزیران، ستادی در وزارت کشور به ریاست وزیر کشور تشکیل شده است و تمامی دستگاه‌هایی که مدرکی معتبر صادر کرده یا در این فرایند نقش دارند، عضو این ستاد هستند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز عضو این ستاد است و دستگاه‌های عضو مؤظف هستند ستاد متناظری نیز در دستگاه خودشان ایجاد کنند و در آموزش و پرورش نیز این ستاد تشکیل شده است؛ بنده بیش از سه سال و نیم است مسئولیت این ستاد را بر عهده دارم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته کمیته‌هایی در سطح استان‌ها تشکیل شد تا از نزدیک این موضوع رصد شود، یادآور شد: از سال قبل بازدیدهای میدانی در مدارس از سوی ستادها انجام شد که خبرهای دستگیری و کشف جاعلان این مدرک‌ها اعلام شد. 

وی تصریح کرد: چهار کمیته زیر نظر ستاد آموزش و پرورش تشکیل شده و چارچوبی برای آن تهیه کرده‌ایم که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده است؛ برای نمونه کمیته حقوقی برای پیگیری حقوقی جاعلان مدرک فعال شده است.

زرافشان متذکر شد: سال گذشته نیز مصوبه‌ای با عنوان فرایند صدور مدرک تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید که در آن تکالیفی تعیین و تغییری در فرایند تأییدیه‌های تحصیلی ایجاد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعال شدن دفتر پیشخوان دولت برای صدور تأییدیه‌های تحصیلی یکی از این اقدامات بود، گفت: سیستم صدور الکترونیکی تأییدیه های تحصیلی متمرکز شد و مدارکی که غیر واقعی صادر شده‌اند را از این طریق شناسایی می‌کنیم.

وی گفت: اقدام دیگر این است که با دستگاه‌هایی که در شاخه کاردانش متولی مهارت‌آموزی هستند در دو سه سال اخیر وارد مذاکره‌ شده‌ایم تا سیستم‌های صدور گواهینامه خود را الکترونیکی کنند و امکان جعل مدرک وجود نداشته باشد.

زرافشان عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام داده است و در حال حاضر برای هنرجویانی که آموزش می‌بینند، کارت الکترونیکی صادر می‌شود که اطلاعات مربوط به دوره‌هایی که طی کرده‌اند در این کارت وارد می‌شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعال شدن دفتر پیشخوان دولت برای صدور تأییدیه‌های تحصیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..