تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : درمان چاقی کودکان، واقعا راهش چیه؟

چاقی یا تغذیه بیش ازحد به تجمع  چربی در زیر پوست و سراسر بدن گفته می شود. این مسئله، امروزه بعنوان یکی از معضلات بهداشتی دنیا شناخته شده است و به همین منظور کلینیکهای مختلفی جهت پیشگیری و درمان این بیماری تاسیس شده اند.البته باید توجه داشت که نباید کودک با استخوان بندی درشت را کودک چاق نامید. چاقی معمولا در نتیجه خوردن بیش از حد  غذا و یا  فعالیت کمتر از حد بروز می کند. البته مسئله ژنتیک را نیز نباید از یاد برد زیرابعضی از کودکان استعداد چاقی را از خانواده خود به ارث می برند. این افراد با وجود مصرف میزان مشابه موادغذایی و برخورداری از رژیم های غذایی یکسان با کودکان نرمال، با ذخیره بیش از کالری به عنوان چربی مواجهند.

چاقی بیماری است که  می تواند به بسیاری از بیماریهای دیگر از جمله دیابت، فشار خون بالا و آسم منجر شود. در واقع، با زیاد شدن چاقی در دوران کودکی، پزشکان  امروزه به طور نگران کننده ای شاهد زیاد شدن  میزان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت در کودکان و نوجوانان هستند. وضعیت چاقی با گذر زمان تمایل به وخامت بیش از داشته و به نظر می رسد خواست بیمار همراه با تغییر عادات فعالیت و رژیم غذایی می تواند در کم شدن سرعت پیشرفت بیماری و توقف ان تاثیرگذار باشد. لازم است بدانید که ۳۰ دقیقه ورزش روزانه برای فرزند شما چه  کودک  باشد و چه  نوجوان ضروری است. زیرا درمان چاقی معمولا بسیار دشوار است چرا که شامل تغییر دائمی روش تغذیه و ورزش بوده و معمولا موفقیت نیازمند تغییر عادات غذایی و سبک زندگی کل خانواده است. از آن رو که پیشگیری بهتر از درمان است به نظر می رسد آموزش از کودکی بتواند در پیشگیری از عوارض ناشی از چاقی کمک کننده باشد.

حتما بخوانید :   زیباجو : طرز تهیه کتلت اسفناج

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : درمان چاقی کودکان، واقعا راهش چیه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..