تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9 دسته بندی مهم که نشان می دهد شما به موبایل معتاد هستید

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر احساس می کنید بیش از اندازه به تلفن همراه خود وابسته هستید نگران نباشید، ابتدا سناریوهای زیر را بررسی کرده و اگر به بیش از نیمی از آنها مبتلا بودید به فکر چاره برای رهایی از این اعتیاد مدرن باشید.

ابتدا لازم است بدانید که بر اساس شاخص های اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تا شهریورماه سال جاری ضریب نفوذ موبایل در کشور 99 درصد است و بیش از 23 میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و 9 میلیون نفر از اینترنت ADSL استفاده می کنند.

سرگرمی که زندگی را مختل می کند
دسته اول مربوط به مالکیت است، همانطور که گفته شده ضریب نفوذ موبایل در کشور تا نیمه ابتدایی امسال 99 درصد بوده است و با توجه به استقبال از خرید گوشی های همراه و افزوده شدن به جمعیت دارندگان تلفن های هوشمند این آمار قطعا تا کنون افزایش پیدا کرده است.


در گروه بعدی به سراغ میزان دوری شما از تلفن همراهتان می رویم، برخی هرگز گوشی تلفن خود را خاموش نمی کنند و همیشه این ابزار هوشمند را به همراه دارند حتی در زمان خواب، گروهی دیگر با وجود خطرات بسیار و نهی شدن از صحبت کردن در هنگام رانندگی از این کار اجتناب نمی کنند و دسته بعدی حتما پس از بیدار شدن از خواب ابتدا تلفن همراهشان را چک می کنند.


دسته سوم به گروهی اختصاص دارد که بیش از اندازه به ارسال پیام علاقه نشان می دهند، این علاقه بیشتر در بین جوانان و نوجوان دیدن می شود که ارتباط زیادی با شبکه های اجتماعی تعاملی دارند، حتی عده ای گفته اند بدون ارتباط با دیگران و ارسال پیام بخشی از زندگی شان مختل می شود و عده ای دیگر قادرند حتی با سرعت یا در اصطلاح چشم بسته پیام ارسال کنند.


 

اعتیاد به موبایل 


در میان گروه هایی که برشمرده شد گروه چهارم به سراغ افرادی می رود که بیشتر در قالب سرگرمی از این ابزار الکترونیک استفاده می کنند، موبایل ها با داشتن قابلیت های فراوان از جمله مدیاها، شبکه های اجتماعی، بازی های آفلاین و آنلاین، خریدها و ... شرایطی مطلوب را برای سرگرمی فراهم می کنند، این دسته افراد بیشتر ترجیح می دهند در زمان استراحت و در محیطی آرام و ساکت به سراغ موبایل خود بروند.


دسته پنجم با وجود اینکه متعهد به انجام کار در ساعات اداری هستند به پیام های شخصی شبکه های اجتماعی و تلفن های غیرکاری نیز پاسخ می دهند و بخشی از ساعات کاری را صرف برنامه های شخصی خود در استفاده از موبایل می کنند، این گروه حتی در زمان تعطیلات نیز به مشغول به موبایل خود و امکانات آن هستند و دوری از این ابزار برایشان بسیار مشکل است.

همراه داشتن موبایل حتی در سرویس بهداشتی!
گروه ششم بی شباهت به گروه پنج نیست، چک کردن پروفایل شبکه های اجتماعی و بررسی دائم پیام ها را می توان از ویژگی های این گروه قرار داد، این افراد معمولا از هیچ پیام جدیدی در شبکه های اجتماعی جا نمی مانند.


اگر برای دوری از دیگران و عدم ارتباط رو در رو با افراد حتی در جمع های خانوادگی به سراغ موبایلتان می روید در دسته هفتم قرار می گیرید، متاسفانه از زمان ورود موبایل و اتصال لحظه ای به اینترنت استفاده از آن همانند ویروسی همه گیر شده و جمع های خانوادگی و دوستانه را به محلی ساکت برای سرگرمی با موبایل تبدیل کرده است، عده بسیاری به دلیل انزوا و جلوگیری از تعامل با افراد ناشناس حتی در جمع های دوستانه به سراغ موبایل می روند.

 اعتیاد به موبایل


هرچند تلویزیون های هوشمند و شبکه های متعدد با برنامه های متنوع عده ای را به تماشا وا می دارد اما گروه هشتم در این لست ترجیح می دهند برای استراحت و سرگرمی به سراغ موبایل خود بروند.


شاید بتوان برای گروه نهم خطر ابتلا به اعتیاد به موبایل را بیش از سایر گروه ها متصور بود زیرا افراد این دسته به اندازه ای به تلفن همراهشان وابسته اند و پیام های شبکه های اجتماعی برای آنها مهم است که حتی در طول شب و در هنگام استراحت نیز از خواب بر می خیزند و موبایل خود را چک می کنند.


چند ویژگی دیگر وجود دارد که کارشناسان می گویند از علائم اعتیاد به موبایل خواهد بود، رها کردن کارها به هنگام به صدا درآمدن رنگ موبایلتان (تماس، پیام، نوتیفیکشن)، درگیری دائمی ذهن و احساس از دریافت پیام و یا تماس، چک کردن دقیقه ای شبکه های اجتماعی و نظرات افراد در خصوص پیام هایی که منتشر میکنید، به روز رسانی دائم برنامه ها و نرم افزارهای موبایل، ترس از جدایی از موبایل و احساس قطع شدن ارتباط، همراه گوشی موبایل در همه اوقات حتی سرویس بهداشتی!.

اعتیاد به موبایل 


راه حل چیست؟
بهرین راه ترک این اعتیاد مدرن مقاومت به خرج دادن برای دوری از موبایل است، دوری به معنای عدم استفاده نمی باشد و بهره مندی در مدت زمان مناسب و به درستی مدنظر است، برای این کار گه گاهی تلفن همراه خود را خاموش کنید و تصور کنید اصلا گوشی هوشمندی ندارید.


هرچند که ممکن است پس از روشن کردن گوشی خود به تعداد زیادی پیام و تماس مواجه شوید و حتی عده ای از عدم حضور شما نگران شوند اما دور بودن در یک مدت زمان کوتاه می تواند به کاهش وابستگی شما کمک کند، همه افراد به فراخور فعالیت خود از تلفن همراه و امکانات آن استفاده می کنند اما دسترسی به اینترنت، حضور در شبکه های اجتماعی، عکس برداری و فیلم برداری، ارسال عکس و فیلم، ارسال پیام کوتاه و چک کردن سایت های مختلف در لیست بیشترین کاربردهای موبایل قرار دارند.


و در پایان؛
جذابیت هایی که تلفن همراه به خصوص برندهای مطرح روز به روز برای کاربران و طرفداران خود ایجاد می کنند بر هیچ کس پوشیده نیست، مزایای استفاده از این ابزار هوشمند نیز غیر قابل انکار است اما مساله اساسی در نوع برخورد با این ابزار هوشمند است، در دنیای کنونی که زندگی همه افراد به فناوری گره خورد برای تحت الشعاع قرار نگرفتن زندگی شخصی باید با برنامه ریزی از موبایل استفاده کرد و برای حضور در شبکه های اجتماعی نیز الفبای حضور را بیاموزید.

گزارش از عاطفه بیات
یازهرا(س)
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9 دسته بندی مهم که نشان می دهد شما به موبایل معتاد هستید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..