تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تناقض در ماجرای مسقط / پول ژوزه از بلیت فروشی به الهلالی‌ها؟!

طرفداران الهلال وقتی این خبر را شنیدند تصور کردند هر بلیت ۵۰ ریال سعودی خریداری شده اما روزنامه الریاضیه در توییت خبر خود با صراحت از ریال عمان نوشت و تاکید کرد بلیت‌ها با رقمی سرسام آور خریداری شده.

داستان بلیت فروشی بازی با الهلال در مسقط تبدیل به یک ماجرای عجیب شد. تا پیش از این و از اخباری که به رسانه‌ها می‌رسید اینطور تصور می‌شد که عمانی‌ها الهلال را به شدت دوست دارند و به همین خاطر می‌خواهند نصف ورزشگاه‌شان را در اختیار طرفداران این تیم قرار دهند اما بعدا معلوم شد داستان چیز دیگری است. اولین خبر مطرح شده از سوی رسانه‌های عربستانی حکایت از ۵ برابر شدن قیمت بلیت‌ها توسط مسوولان باشگاه پرسپولیس بود چرا که قیمت بلیت ۱۰ ریال عربستان (۱۰ هزار تومان) بود اما برای این دیدار ۵۰ ریال عربستان (۵۰ هزار تومان) شد. بعد از آن خبر رسید ۱۳ هزار سکو از ۳۴ هزار سکوی ورزشگاه سلطان قابوس به عربستانی‌ها اختصاص داده شده، یعنی تقریبا مبلغ ۶۵ میلیون تومان از بلیت فروشی عاید باشگاه پرسپولیس شده است. اما عمق فاجعه از این هم دردناک‌تر بود.

روزنامه الریاضیه عربستان در گزارشی ویژه از حاشیه‌های مصاف حساس دو تیم پرسپولیس و الهلال از اقدام یکی از شیوخ ثروتمند ریاض برای خریداری ۱۳ هزار بلیت ورزشگاه سلطان قابوس برای حضور رایگان عربستانی‌های مقیم مسقط در بازی سه‌شنبه شب دو تیم خبر داد و نوشت این اقدام باعث می‌شود درآمدی میلیاردی نصیب میزبان ایرانی شود.
در خبر روزنامه الریاضیه آمده است: «با توجه به میزبانی پرسپولیس در هفته اول لیگ قهرمانان یکی از شیوخ ثروتمند طرفدار الهلال با همکاری یک ‌فرد عمانی ۱۳ هزار بلیت بازی سه‌شنبه شب را با قیمت هر بلیت ۵۰ ریال عمان (۵۰۰ هزار تومان) خریداری کرده تا زمینه حضور رایگان طرفداران سعودی را برای حمایت از الهلال فراهم کند.»
در ادامه این گزارش آمده است: «باشگاه پرسپولیس حتی برخی از سکوهای ورزشگاه را با رقمی در حدود ۲۰۰ ریال عمان(۲ میلیون تومان) به طرف سعودی فروخته است که با احتساب ۱۳ هزار بلیت فروخته شده میزبان ایرانی درآمدی چند میلیاردی از این بازی خواهد داشت گرچه پرسپولیسی‌ها، حاضر به بیان رقم دقیق معامله شده در این پروسه نشدند.»
نکته جالب اینکه بسیاری از طرفداران الهلال وقتی این خبر را شنیدند تصور کردند هر بلیت ۵۰ ریال سعودی خریداری شده اما روزنامه الریاضیه در توییت خبر خود با صراحت از ریال عمان نوشت و تاکید کرد بلیت‌ها با رقمی سرسام آور خریداری شده تا طرفداران سعودی مشکلی برای حمایت از باشگاه الهلال در مهم‌ترین بازی مرحله گروهی نداشته باشند. طرفداران سعودی که باور چنین هزینه‌ای را نداشتند در کامنت‌های خود از رقم پرداختی ابراز تعجب کرده و حتی در یکی از کامنت‌ها آمده بود که ۵۰ ریال عمان می‌شود ۴۹۰ ریال عربستان!
این اخبار در حالی در رسانه‌های عربستانی منتشر شد که پرسپولیس میزبان این بازی است و الهلال به خاطر میهمانی تنها در ۸ درصد سکوها می‌تواند هوادارانش را جای دهد. جالب اینکه خبرگزاری‌های داخلی مدام اعلام می‌کنند ورزشگاه سلطان قابوس ۳۴ هزار صندلی دارد اما روزنامه عربستانی به گنجایش ۲۷ هزار نفری این ورزشگاه اشاره کرده که اگر این نکته درست باشد الهلالی‌ها تقریبا نیمی از ورزشگاه را در اختیار خواهند گرفت!
البته مسوولان باشگاه پرسپولیس به کلی فروش بلیت‌ها به یک ‌فرد عمانی را تکذیب می‌کنند. علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه گفته است: «این خبر کذب است. چرا باید چنین کاری را کنیم؟ ما در عمان کارهای اجرایی فروش بلیت را به یک ایرانی دادیم تا بلیت‌ها را به ایرانیان مقیم این کشور بفروشد. آن ‌فرد هم ایرانی است و ما هم قرار نیست که ۲۵۰ میلیون تومان بگیریم.»
این حرف‌های طاهری در پاسخ به مطلبی بود که یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرد با تصور اینکه قیمت بلیت‌ها به ریال ایران ده برابر شده در حالی که طبق نوشته روزنامه الریاضیه قیمت بلیت‌ها به ریال عمان ده برابر شده است. در واقع با توجه به قیمت هر ریال عمان که معادل با ۹۷۰۰ تومان است بلیت‌هایی که ۵۰ ریال عمان فروخته شده ۴۸۵ هزار تومان و بلیت‌هایی که ۲۰۰ ریال عمان فروخته شده ۹۴۰/۱ میلیون تومان برای باشگاه پرسپولیس سود داشته است. در واقع اگر فرض بگیریم هر ۱۳ هزار بلیت به شیخ عربستانی فروخته شده و همان مبلغ ۵۰ ریال عمان را برای هر بلیت محاسبه کنیم می‌توان گفت پرسپولیس درآمدی بالغ بر ۳/۶ میلیارد تومان به حساب خود واریز کرده است. همچنین طبق این گزارش اگر تعدادی از این بلیت‌ها با قیمت ۲۰۰ ریال عمان فروخته شده باشد (یعنی ۴ برابر قیمت عادی) می‌توان درآمدی که نصیب پرسپولیس شده را بیشتر از ۳/۶ میلیارد تخمین زد. البته با توجه به اینکه ۲۰۰ ریال عمان برای یک بلیت حتی برای عربستانی‌های متمول هم رقم گزافی به نظر می‌رسد بعید است تعداد زیادی از این بلیت‌ها فروخته شده باشد.
با این حال پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه هم با تکذیب مطلب روزنامه عربستانی می‌گوید: «اصلا اینگونه نیست که یک ‌فرد خاص تمام بلیت‌های این مسابقه را خریداری کرده باشد. تمام بلیت‌های این مسابقه مانند سایر بازی‌ها در مراکزی که خود عمان برای فروش بلیت در نظر گرفته به فروش می‌رسد و همچنین از طریق سفارت به ایرانی‌هایی که در عمان هستند پیامک‌هایی ارسال شده تا اگر قصد تماشای این بازی را دارند، به سفارت مراجعه کنند.»
عجیب اینکه حرف‌های خمارلو با آنچه طاهری گفته بود تناقض دارد. طاهری صراحتا گفته فروش بلیت‌ها به یک واسطه ایرانی واگذار شده اما خمارلو می‌گوید یک مرکز در عمان کار فروش بلیت را برعهده داشته است!
دیروز بعد از سر و صدا کردن مطلب روزنامه عربستانی اعلام شد قیمت بلیت‌های بازی سه‌شنبه مشخص است؛ بلیت معمولی ۵ و جایگاه ویژه ۱۵ ریال عمان.
به هر حال اگر گزارش روزنامه عربستانی درست باشد و پرسپولیس از این کار عایدی چند صد میلیونی تا چند میلیاردی برده باشد اتفاقی که افتاده به ضرر تیم پرسپولیس در این مسابقه ظاهرا خانگی است اما احتمالا برای باشگاه اصلا هم بد نیست و می‌توان آن را به پای یک حرکت اقتصادی جالب از سوی مسوولان باشگاه پرسپولیس گذاشت آن هم با اطلاع از اینکه برخی مسوولان زودتر به مسقط رفته بودند تا مقدمات لازم برای اسکان تیم و مسابقه را انجام دهند.
به هر حال دیروز در برخی محافل رسانه‌ای و پرسپولیسی در فضای مجازی به شوخی و کنایه گفته می‌شد پرسپولیس با این کار قصد تامین هزینه شکایت مانوئل ژوزه را دارد که اگر واقعا اینگونه باشد کار جالبی به نظر می‌رسد. آن هم در روزهایی که باشگاه اصلا شرایط مالی خوبی ندارد و طاهری گفته اگر رای دادگاه عالی حکمیت ورزش هم به سود مانوئل باشد هیچ منبعی برای پرداخت بدهی او در دسترس نیست الا سامانه هواداری و چشم باشگاه به یاری هواداران است!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تناقض در ماجرای مسقط / پول ژوزه از بلیت فروشی به الهلالی‌ها؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..