تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : جراحی ترمیم ستون فقرات با چاپگر سه بعدی در هند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

 به گزارش خبرگزاری مهر به گفته فیوچریسم، بیمار که زن ۳۲ ساله هندی بود، به دلیل بیماری شدید سل قدرت حرکت را از دست داده بود.

 این بیماری به طور معمول روی ریه تاثیر می گذارد. اما هنگامیکه سیستم ایمنی بدن زن  به دلیل دارو ضعیف شد بود، بیماری به نخاع وی آسیب زد. بیماری سل به مهره های اول، دوم و سوم گردن زن جوان آسیب زد و  به این ترتیب توازن جمجمه و بخش پایینی نخاع برهم خورد.

 در نتیجه بدن او حالتی خمیده داشت و سر او بی اختیار تکان می خورد. درهمین راستا دسته جراحان بیمارستان Gurgoan راه حلی جالب برای این زن یافتند.

 این دسته جراحی به رهبری دکتر آناند نایک مشاور ارشد  جراحی نخاع مهره آسیب دیده را با یک مهره تیتانیومی جایگزین کردند. این مهره  به وسیله چاپگر سه بعدی ساخته شده بود.

نخست دسته با استفاده از سی تی اسکن و MRI  مهره های آزمایشی را تولید کردند. سپس دسته هایی از هند، آمریکا و سوئد آزمایشات بیش ازی در بخش بیومکانیک و میزان تحمل فشار مهره چاپی انجام دادند. در نهایت مهره نهایی ساخته شد.

 نایک و دستهش در نهایت بخش چاپ شده را بین مهره اول و چهارم جایگذاری کردند و در نتیجه فضای خالی  نخاع پر شد. این جراحی طی ۱۰ ساعت انجام شد.

 پیش بینی می شود بیمار طی دو هفته کاملا بهبود یابد و زندگی طبیعی داشته باشد.

زیباجو

حتما بخوانید :   علاج واقعه قبل از وقوع کیست




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : جراحی ترمیم ستون فقرات با چاپگر سه بعدی در هند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..