تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسراف میلیون ها تن ماده خوراکی به دلیل ترسیدن از تاریخ انقضا+ عکس

آنها اعتقاد دارند بسیاری از موادغذایی حتی پس از گذشت زمان میانگین که به عنوان زمان انقضا برای کالاها در نظر گرفته شده، هنوز قابلیت استفاده دارند که می توان با بررسی کالا و محصول و در صورت سالم بودن از آن ماده غذایی استفاده کرد.

این صاحبان صنایع کوچک اعتقاد دارند میلیون ها تن زباله انباشته در دنیا وجود دارد و به عنوان یک تهدید جهانی برای سلامت مردم جهان است و بسیاری از این زباله ها مواد قابل مصرف و بی ضرر برای انسان ها است که تنها به دلیل برچسب تاریخ انقضاء از سوی آنها به دور انداخته شده اند.


اسراف میلیون ها تن ماده خوراکی به دلیل ترسیدن از تاریخ انقضا+ عکس
کارشناسان بهداشتی در سراسر جهان بر اساس آزمایشات تجربی و داده های آماری تاریخ انقضا بر روی تمامی محصولات خوراکی صنعتی درج می کنند تا مانع از بروز مسمومیت و بیماری در مصرف کنندگان شوند اما برخی از محصولات به ویژه میوه و سبزی پس از این تاریخ نیز در صورت نگهداری صحیح قابل مصرف و استفاده هستند اما بیشتر مردم جهان حتی تا قبل از فرا رسیدن تاریخ انقضاء این محصولات را به دور می ریزند.

اسراف و هدر رفت مواد غذایی در جهان می تواند باعث گرسنگی بیشتر مردم فقیر در کشورهای مختلف شود و شکاف طبقاتی بین کشور ها را افزایش دهد به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد دراستفاده از صنایع مختلف انرژی و مواد غذایی دقت و توجه بیشتری به خرج دهند.

خرده فروشان اعتقاد دارند تنها عبارت تولید و یا بهترین زمان مصرف بر روی محصولات خوراکی کافی است و دادن اطلاعات بیشتر باعث سردرگمی مصرف کنندگان می شود، آنها امیدوار هستند با ترغیب سازمان های بزرگ تولید کننده محصولات غذایی و سازمان های جهانی استاندارد بتوانند این شیوه جدید شماره گذاری و تاریخ را برروی مواد غذایی به ثبت و استفاده جهانی برسانند.

درج تاریخ تولید و انقضا بر روی مواد خوراکی بسیار ضروری و مفید است اما برخی از خوراکی ها پس از مدت کوتاهی از تاریخ انقضاء هنوز قابلیت استفاده داشته و سالم هستند و شرکت های تولیده کننده مواد غذایی در تلاش هستند تا شیوه جدیدی برای رفع این مشکل پیدا کنند تا از هدر رفت مواد غذایی و تولید انبوه زباله در دنیا جلوگیری کنند.

منبع: fortune

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسراف میلیون ها تن ماده خوراکی به دلیل ترسیدن از تاریخ انقضا+ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..