تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انواع ورزش های بارداری، بهترین ها کدامند؟

انجام ورزش در دوران بارداری می تواند باعث بالا بردن کیفیت خواب مادر، افزایش قدرت بدنی وی و ارتقاء خلق و خوی مادر گردد.

بیشتر مادران باردار به دنبال انجام ورزش هائی در این دوران هستند تا سلامت خود و جنین شان را ارتقاء دهند. انجام ورزش در دوران بارداری می تواند باعث بالا بردن کیفیت خواب مادر، افزایش قدرت بدنی وی و ارتقاء خلق و خوی مادر گردد. انجام ورزش در این دوران همچنین می تواند به کنترل سطح قند خون در مادران مبتلا به دیابت کمک نماید.

بهترین ورزشها در دوران بارداری

انجام پیاده روی و شنا می تواند بهترین ورزشی باشد که مادر باردار در طی این دوران می تواند انجام دهد. در این میان انجام برخی ورزش ها نیز به مادران توصیه نمی گردد و حتی انجام آنها می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر اندازد. برای انجام ورزش مناسب در طی دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت نمائید. انجام ورزش های زیر به مادران باردار توصیه نمی گردد.

ورزش های لاغری

یک مادر باردار بصورت نرمال در طول دوره ی بارداری دچار 11 تا 15 کیلو اضافه وزن می شود. در صورتیکه یک رژیم غذائی مناسب را دنبال نمائید یک روند افزایش وزن نرمال را تجربه خواهید نمود که می تواند نشانگر سلامت و رشد طبیعی جنین باشد انجام ورزشهائی به منظور کاهش وزن در دوران بارداری به هیچ وجه به مادران باردار توصیه نمی شود.

ورزش های پرشی

مفاصل مادر باردار، ضعیف تر از هر دورانی می باشد. انجام ورزشهائی که نیاز به جست و خیز فراوانی دارند مثل کیک بوکسینگ و حتی ایروبیک شدید می تواند باعث بروز آسیب در وی گردند.

ورزش های آبی

انجام ورزشهایی که در آب و اعماق آب صورت می پذیرد می تواند همراه با خطراتی در کاهش وزن افراد باشد. بهتر است شدت انجام فعالیتهای ورزشی خود را در این دوران کاهش دهید. با تمام موارد ذکر شده به خاطر داشته باشید که در مادران ورزشکار اغلب نیازی به حذف ورزش در دوران بارداری وجود ندارد و آغاز ورزش آن هم بصورت شدید در دوران بارداریست که می تواند با خطراتی همراه باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انواع ورزش های بارداری، بهترین ها کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..