تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هند بزرگترین خریدار سلاح در جهان

موسسه تحقیقات صلح استکهلم اعلام کرد حجم مالی تجارت سلاح در جهان در بالاترین میزان خود از زمان جنگ سرد تا کنون رسیده است و هند بیشترین حجم خرید سلاح را دارد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، طی 5 سال گذشته حجم تجارت سلاح در جهان به قدری افزایش یافته است که عملا از زمان جنگ سرد تا کنون بی سابقه بوده است.

موسسه تحقیقات صلح استکهلم اعلام کرده است که همچنان خاورمیانه و آسیا اصلی ترین بازارهای فروش سلاح در جهان محسوب می شوند.

در گزارش این موسسه آمده است در حالی که هند همچنان بزرگ ترین وارد کننده سلاح در جهان محسوب می شود که سهم این کشور از کل تجارت سلاح در جهان نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش چشم گیری را تجربه کرده است به گونه ای که سهم هند از کل خرید سلاح در جهان از 9.7 درصد در پنج سال پیش از سال 2012 به 13 درصد از سال 2012 تا کنون رسیده است. 

هند بزرگ ترین مشتری تسلیحات روسی در جهان محسوب می شود.

به گفته "سیمون وزمان"، کارشناس ارشد تحقیق موسسه صلح استکهلم، چین در سال های اخیر توانسته است بخشی از نیاز خود به سلاح را از طریق تولید داخلی تأمین کند اما هند همچنان در تأمین سلاح خود به کشورهایی مانند روسیه ، آمریکا، کره جنوبی، رژیم صهیونیستی، و برخی کشورهای اروپایی وابسته است.

این تحقیق نشان می دهد که عربستان با توجه به حمله نظامی به یمن به دومین واردکننده سلاح در جهان تبدیل شده است و امارات، چین، و الجزایر نیز در جایگاه های بعدی بزرگ ترین وارد کنندگان سلاح در جهان قرار گرفته اند.

واردات سلاح در عربستان طی پنج سال گذشته نسبت به پنج سال قبل از آن 212 درصد افزایش یافته است و این کشور 8.2 درصد از کل تجارت تسلیحات جهان را به خود اختصاص داده است.

ریاض بخش قابل توجهی از نیاز خود به سلاح و تجهیزات نظامی را از انگلیس و آمریکا تأمین می کند.

به طور کلی واردات سلاح توسط کشورهای خاورمیانه در پنج سال منتهی به سال 2016 افزایش 86 درصدی را تجربه کرد به گونه ای که واردات سلاح قطر نیز 245 درصد افزایش داشته است.

ایران به دلیل تداوم تحریم های تسلیحاتی بخش بسیار کوچکی از خرید تسلیحات در منطقه را به خود اختصاص داده است.

آمریکا نیز همچنان بزرگ ترین تولید کننده سلاح در جهان محسوب می شود به گونه ای که این کشور 33 درصد از کل فروش سلاح در جهان را در اختیار دارد.

روسیه و چین نیز در جایگاه های بعدی بزرگ ترین تولید کنندگان سلاح در جهان قرار دارند.

آمریکا و روسیه به تنهایی نیمی از تجارت سلاح در جهان را در اختیار دارند و چین، فرانسه و آلمان نیز دیگر کشورهای صادرکننده سلاح در جهان به شمار می روند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هند بزرگترین خریدار سلاح در جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..