تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالان فضای مجازی در صورت عدم ثبات هویتی گمراه می‌شوند/ دشمنان اسلام اقوام را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند

ساعت: 16:36 منتشر شده در مورخ: 1395/12/02 شناسه خبر: 1044330

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: وقتی فردی در دنیای مجازی غرق می‌شود در صورتی که ثبات هویتی نداشته باشند گمراه خواهد شد چرا که دشمنان اسلام تنها بر روی هویت ملی مردم سرما‌یه گذاری کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، به مناسبت گردامیداشت روز زبان مادر همایش زبان و هویت با حضور اقشار مختلف مردم در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار شد.

 

در این همایش حسین نوری از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره ابعاد قومیت‌های مختلف در ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: وقتی جامعه از دوران کهن به عصر حاضر ورود کرد برخی نظریات در خصوص قومیت‌گرایی مطرح شد.

 

وی افزود: روشنفکران جامعه اسلامی در سه محور غرب‌گرا، باستان‌گرا و اسلام‌گرا تقسیم و فعالیت کردند و به دلیل از هم گسستگی و جدایی از اسلام با شکست مواجه شدند اما از سال 1342 با جریان نهضت امام راحل به بعد تغییر یافت و امام راحل با ورود خود به عرصه سیاست و اجتماع و با اندیشه اسلام‌گرا تمام گروه‌ها را گرد هم آورد و نهضتی را شروع و به پیروزی رساند اما بعد از این پیروزی جریاناتی روی کار آمد و مسئله تجزیه طلبی مطرح شد.

 

وی تصریح کرد: کارشناسان زبان و هویت امری سیار می‌دانند چرا که وقتی زبان ثابت نباشد تحت تاثیر جریانات مختلف قرار می‌گیرد و هویت و انسان نیز متغیر خواهد بود و در صورتی که فرد خود را نشاسد قطعاً گرفتار خواهد شد.

 

نوری تاکید کرد: انسان تا زمانی که فرهنگ، تاریخ و گذشته خود را نشناخته استقلال نخواهد یافت لذا استقلال یک ملت زمانی شکل می‌گیرد که فرهنگ، تاریخ، مبانی اعتقادی و ... را مشترکاً داشته باشند اما طی جریاناتی هویت کشور به چندگانگی تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ کشور می‌توان فهمید که هویت مردم با بده و بستان اقدام مختلف شکل گرفته و در حال حاضر هویت فعلی را تشکیل داده است.

 

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: وقتی فردی در دنیای مجازی غرق می‌شود در صورتی که ثبات هویتی نداشته باشند گمراه خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه لازمه ایران بودن حفظ زبان بومی منطقه است گفت: زبان‌های بومی و محلی در مناطق مختلف کشور عامل تشکیل دهنده ایران اسلامی هستند اما برای ایجاد ارتباط بین اقدام مختلف با زبان‌های متفاوت زبان ملی لازم است که در ایران نیز فارسی به عنوان زیان ملی تعریف شده که قوام مختلف از طریق آن با یکدیرگ رابطه برقرار می‌کنند.

 

وی ادامه داد: زبان از ذات و فطرت انسان سرچشمه می‌گیرد لذا باید ریشه زبان را برای نقش آفرینی و ادامه حیات در جامعه بدانیم.

 

نوری گفت: متاسفانه دشمنان اسلام برخی افراد و اقدام را به بهانه‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند تا به اهداف خود دست یابند چرا که دشمن در حال حاضر تنها بر روی هویت ملت ایران سرمایه‌گذاری کرده است لذا باید تمام اقوام دست به دست هم دهند و در جهت مقابله با دشمنان اسلام وارد میدان شوند.

 

به گزارش سفیرمشکین، در این همایش اساتید شعر و ادب همچون اسماعیل  مهریورز، یعقوب نیکزاد، کیوان قربانی و صابری اشعار خود را به زبان آدری قرائت کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالان فضای مجازی در صورت عدم ثبات هویتی گمراه می‌شوند/ دشمنان اسلام اقوام را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..