تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبد غذایی به کارگران نرسید!

در راستای اعلام توزیع سبد امنیت غذایی، گروه های کارگری که حداقل حقوق 800 هزار تومانی می گیرند، از وزارت کار درخواست کردند تا کارگران هم مشمول دریافت بسته امنیت غذایی قرار گیرند، حتی با ارسال نامه ای به وزارت کار،بر لزوم جلوگیری از حذف نام کارگران از دریافت بسته امنیت غذایی تأکید کرده بودند اما وزارت کار موفق به این کار نشد.

پس از اعلام جامعه هدف بسته امنیت غذایی، مجدد گروه های کارگری از وزارت کار خواستند تا کارگران هم جزو مشمولان دریافت بسته امنیت غذایی قرار گیرند و حتی با ارسال نامه ای دیگر خواستار جلوگیری از حذف نام کارگران از دریافت بسته امنیت غذایی شدند اما به نتیجه نرسید.

به اعتقاد نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارگران به عنوان اقشار محروم و کم درآمد باید در این طرح قرار بگیرند چرا که اگر افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد فاقد کار و توان مالی هستند کارگران با وجود داشتن کار از عهده امرار معاش و تأمین زندگی برنمی‌آیند. بسیاری از کارگران اعتقاد دارند که با داشتن شرایط دشوار زندگی نیازمند بسته حمایت دولت در بسته امنیت غذایی هستند.

بسیاری از کارشناسان و فعالان کارگری با حمایت از اختصاص بسته امنیت غذایی به جامعه کارگری بر این باورند که بیش از 70 درصد کارگران و مشمولان قانون کار جزو گروه های کم درآمد هستند و از این حیث باید مشمول دریافت سبد کالا و بسته امنیت غذایی شوند با این حال به نظر می‌رسد که علیرغم تأکید بسیار گروه ها و فعالان کارگری در گنجاندن نام کارگران فقیر و نیازمند در لیست جامعه هدف بسته امنیت غذایی، در این مرحله تنها به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این بسته تعلق می‌گیرد.

برداشت سبد امنیت غذایی با استفاده از کارت بانکی متصل به حساب یارانه

احد رستمی ، مدیرکل رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره توزیع این سبد بیان می کند:در هفته های گذشته اعتبار این سبد برای نیازمندان از خزانه کل کشور واریز شد و از ابتدای این هفته واریز سهم خانوارهای نیازمند به تناسب تعداد افراد، این طرح با ابلاغ به تمام استان ها آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه  سبدحمایت غذایی تنها شامل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی است گفت:این خانواده‌ها می‌توانند با همراه داشتن کارت‌های بانکی متصل به حساب یارانه نقدی خود به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و سبد غذایی خود را دریافت کنند.

مدیر کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فروشگاه‌هایی که مشمولان باید برای دریافت سبد حمایت غذایی خود مراجعه کنند گفت: این افراد برای دریافت سبد غذایی خود باید به یکی از 6 هزار فروشگاه اتکا، اسکاد(اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت)، امکان، فرهنگیان، تعاونی مصرف محلی، سپه، رفاه و شهروند در سطح کشور مراجعه کنند.

رستمی با اشاره به اقلام سبد حمایت غذایی گفت: اقلام این سبد شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، حبوبات، ماکارونی، لبنیات، روغن مایع، رب گوجه فرنگی و خرما است که مشمولان می‌توانند به تناسب اعتبار واریز شده به حساب آنها، نسبت به دریافت سبد غذایی خود از هر نام تجاری مد نظر، اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هزینه سبد حمایت غذایی حداقل 30 هزار تومان و حداکثر نیز 120 هزار تومان است ادامه داد: برای خانواده‌های یک نفره 30 هزار تومان، برای خانواده‌های دو نفره 50 هزار تومان و برای خانواده‌های بیشتر از این جمعیت به ازای هر نفر 10 هزار تومان به حساب سرپرستان این خانواده‌ها واریز شده است.یعنی به طور مثال یک خانواره سه نفره 60 هزار تومان می تواند از سبد امنیت غذایی بهره مند شود.

وی بیان کرد: مبالغ واریز شده بابت سبد حمایت غذایی قابل برداشت نیست و فقط برای خرید اقلام مذکور از فروشگاه‌های اعلام شده قابل استفاده است .از زمان واریز این مبالغ به حساب‌های سرپرستان خانوار، مهلت چهار ماهه برای خرید این اقلام در نظر گرفته شده است.

کارگران مشمول سبد حمایت نیستند

مدیر کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح 3.5 میلیون خانوار معادل 11میلیون نفر از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد گفت: با وجود اینکه دولت تلاش کرد تا گروه‌های هدف این طرح را گسترش دهد اما متأسفانه به دلیل محدودیت بودجه، امکان توزیع این سبد حمایت غذایی برای کارگران فراهم نشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبد غذایی به کارگران نرسید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..