تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روایت وزیر ارشاد از شور سومین جشنواره پایتخت کتاب ایران

روایت وزیر ارشاد از شور سومین جشنواره پایتخت کتاب ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از مراسم جشنواره سومین پایتخت کتاب ایران، در جمع خبرنگاران در خصوص این جشنواره گفت: امروز روز جشن و جشنواره کتاب بود. شور و شوقی در این تالار وحدت احساس می‌شد که از آن به ایران کوچک تعبیر کردند. مردم از مراکز استان‌ها آمده بودند و یک رقابت سالم فرهنگی برای دستیابی به عنوان پایتخت کتاب ایران در بین آن‌ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: سال اول شهر اهواز و سال دوم نیشابور با عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد. در این شهر بیش از شصت درصد میزان مطالعه در حوزه کودک و نوجوان افزایش یافت.

صالحی امیری افزود: بیش از بیست درصد مطالعه آثار بزرگ‌سال در شهر نیشابور افزایش پیدا کرد نمایشگاه کتاب نیشابور نیز با فروش بیش از ۸۵۰ میلیون تومان مواجه بود این مسئله نشان می‌دهد رقابت جدیدی میان مجموعه‌های حوزه کتاب شکل‌گرفته است تا از میان روستاها چند روستا انتخاب شدند، پایتخت کتاب ایرانشهر بوشهر شد این شهر ۳ سال تمام تلاش می‌کرد تا این کرسی را به‌دست بیاورد تلاش بوشهری‌ها را ارج می‌نهیم تا به این افتخار دست یافتند.

وی تصریح کرد: تلاش ما در حوزه نهاد کتابخانه خانه‌های فرهنگی مساجد بر این اصل استوار است که بتوانیم دقایقی سرانه مطالعه را افزایش بدهیم متأسفانه سرانه مطالعه در کشور خوب نیست بوشهر در میان ۱۰۳ شهر رقابت کرد کمیته داوران به این شهر تخصیص دادند از میان ۱۰۳ شهر به ۲۰ شهر و درنهایت به یک شهر رسیده ملاک‌ها انتخاب زمینه‌های فعالیت‌های کتاب‌خوانی و سرمایه‌گذاری درزمینه ترویج کتاب بود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روایت وزیر ارشاد از شور سومین جشنواره پایتخت کتاب ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..