تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسمومیت در تغذیه‌ی بدون گلوتن

افرادی که تغذیه‌ی بدون گلوتن دارند، ممکن است در خطر تماس با آرسنیک و جیوه باشند. این فلزات سمی هستند و می‌توانند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و باعث اثرات عصبی شوند.
رژیم بدون گلوتن را به افرادی توصیه می‌کنند که بیماری سلیاک دارند. اما افراد دیگری هم با این استدلال که رژیم بدون گلوتن باعث کاهش التهابات می‌شود، از این رژیم پیروی می‌کنند – این ادعا از نظر علمی اثبات نشده است.
در محصولات بدون گلوتن، از آرد برنج به عنوان جایگزین گندم استفاده می‌شود. می‌دانیم که برنج می‌تواند فلزات سمی خاصی را در اندام موجودات زنده انباشته کند، من جمله آرسنیک و جیوه که از کود، خاک یا آب وارد برنج می‌شوند. اما از تاثیرات رژیمی که برنج زیادی دارد، بر روی سلامتی، اطلاعات کمی در دست است.
محققان در داده‌هایی که از پرسشنامه‌ها به دست آورده بودند، به دنبال رابطه‌ای بین تغذیه‌ی بدون گلوتن و نشانگرهای زیستی از فلزهای سمی در خون و ادرار بودند.
از بین ۷۴۷۱ نفری که پرسشنامه را در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ پر کرده بودند، ۷۳ نفر وجود داشتند که تغذیه‌ی بدون گلوتن داشتند. این افراد از ۶ تا ۸۰ سال سن داشتند.
افرادی که یک تغذیه‌ی بدون گلوتن را گزارش کرده بودند، غلظت بیشتری از آرسنیک در ادرار و غلظت بیشتری از جیوه در خونشان نسبت به افرادی که این تغذیه را نداشتند، وجود داشت. در این افراد مقدار آرسنیک تقریبا دو برابر و سطح جیوه ۷۰ درصد بیشتر بود.
محققان گفتند: ممکن است این نتایج، عواقب ناخواسته‌ی رژیم بدون گلوتن باشد. اما با این حال، تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام نشده است که نشان دهد آیا مقادیر زیاد آرسنیک و جیوه می‌تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد، نمی‌توان به این رژیم مضراتی را نسبت داد.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Science Daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسمومیت در تغذیه‌ی بدون گلوتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..