تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چقدر آبمیوه به فرزندم بدهم؟

یکی از عادت های بد کودکان زیاده‌روی در نوشیدن آب‌میوه است.

یکی از عادت های بد کودکان زیاده‌روی در نوشیدن آب‌میوه است به‌گفته دکتر ناتالیا استاسنکو (متخصص تغذیه)، «زیاده‌روی در مصرف آب‌میوه اصلا برای بدن درحال رشد کودکان مناسب نیست. این کار می‌تواند معده کودکان خُردسال را موقتا پُر کند و اشتهای آنان را برای خوردن وعده‌های غذایی از بین ببرد. نکته دیگر این‌که آب‌میوه‌ها،‌ انرژی پایدار مورد نیاز برای رشد و تکامل کودکان را هم فراهم نمی‌کنند. از نظر تغذیه‌ای، آب‌میوه‌ها حاوی قند زیادی هستند و با توجه به همین نکته، اصلا برای مصرف روزانه مناسب محسوب نمی‌شوند». این متخصص تغذیه توصیه می‌کند که کودکان ۱ تا ۶ سال، هیچ وقت بیشتر از ۱۷۰ میلی‌لیتر در روز از آب‌میوه‌ها استفاده نکنند. میزان مصرف آب‌میوه برای کودکان بالای ۶ سال هم نباید بیشتر از ۳۴۰ میلی‌لیتر در روز باشد.

روش مقابله با این عادت: کودکان نوپا و خُردسال باید از فنجان برای نوشیدن آب‌میوه استفاده کنند، نه ظرف‌های دیگر. دکتر استاسنکو می‌گوید: «اگر قصد دارید که آب‌میوه به کودک بدهید، این کار را به زمان وعده‌های غذایی اصلی یا زمان میان‌وعده موکول کنید. این کار هم آسیب‌پذیری دندان‌ها را به حداقل می‌رساند و هم مانع از تخریب اشتهای کودکان می‌شود. چند ترفند: به‌جای آب‌میوه، میوه کامل به کودک بدهید. همیشه روی میز غذا، یک پارچ آب بگذارید. آب‌میوه‌ها را با استفاده از آب، رقیق کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چقدر آبمیوه به فرزندم بدهم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..