تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت زندگی را برای بیماران مبتلا به ALS ذره ای بهتر می کند

ALS یک بیماری پیش رونده است که به تدریج عملکرد تمام عضلات بدن را مختل کرده و ضعف عضلانی بیمار تا جایی پیش می‌رود که منجر به فلج کامل بیمار می‌شود...

به گزارش بولتن نیوز، ALS یک بیماری پیش رونده است که به تدریج عملکرد تمام عضلات بدن را مختل کرده و ضعف عضلانی بیمار تا جایی پیش می‌رود که منجر به فلج کامل بیمار می‌شود. این بیماری ممکن است ابتدا موجب فلج دست‌ها، پاها یا هر دو عضو شود و کم کم با اختلال درسیستم عصبی کنترل کننده تنفس، بلع و تکلم بیمار، نفس کشیدن، غذا خوردن و صحبت کردن بیمار را مختل کند به طوری که فرد مبتلا بدون تجهیزات کمکی قادر به تنفس نیست و در مراحل حاد بیماری، علت مرگ و میر ناشی از این بیماری همین مشکلات تنفسی است.

علت و ریشه این بیماری هنوز دقیق مشخص نشده است و لذا درمان خاصی در حال حاضر برای این بیماری وجود ندارد. یکی از مشهورترین افرادی که به این بیمای مبتلا است استیون هاوکینگ دانشمند و فیزیکدان بزرگ معاصر است. سیر رشد این بیماری به گونه ای طی می شود که اعصاب کنترل کننده چشم ها از آخرین قسمت هایی هستند که در معرض تخریب قرار می گیرند، لذا یکی از بهترین راه های ارتباطی بیماران ALS با دیگر افراد با توجه به از بین رفتن قدرت تکلم آن ها، چشم های آن ها است.

با توجه به این شرایط مایکروسافت که همواره در پی قدرتمندتر کردن مردم در سراسر دنیا بوده است، برای کمک به این بیماران اپلییکیشنی به نام GazeSpeak را منتشر کرده است. نام اپلیکیشن به خوبی بیان کننده عملکرد آن است، به واسطه این اپلیکیشن دری جدید برای ارتباط این بیماران با دیگران گشوده شده است. این اپلیکیشن به بیماران مبتلا به ALS کمک می کند تا بتوانند به واسطه چشمان خود منظور خود را به دیگران انتقال دهند.

نکته جالب و مهمی که در مورد این اپلیکیشن وجود دارد این است که این اپلیکیشن اولین اپلیکیشن در این زمینه است، چرا که هم ارزان است یعنی بر روی موبایل قابل نصب است و از طرف دیگر کاملا کارآمد بوده و عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. اهمیت کار مایکروسافت زمانی مشخص می شود که وقتی به راه حل هایی که برای بهتر شدن ارتباط و تعامل این بیماران با دیگران نگاه می کنیم، همگی ابزار هایی از یک سو گران و از سوی دیگر بزرگ و جاگیر هستند، برای مثال اگر به دستگاهی که هاوکینگ برای برقراری ارتباط و گفتن افکارش استفاده می کند نگاه کنیم بزرگ بودن این دستگاه کاملا قابل لمس می شود.

این اپلیکیشن در ابتدا قرار است برای سیستم عامل ios منتشر گردد، و مایکروسافت قرار است در ماه می در کنفرانسی با نام عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی دستاورد های خود را در این زمینه به صورت کامل منتشر کرده و به صورت رسمی از این اپلیکیشن استثنایی رونمایی کند. این اپلیکیشن در اپ استور اپل قبل از شروع کنفرانس در دسترس قرار خواهد گرفت، و خبر خوب این است که کدهای سورس این اپلیکیشن منبع باز خواهند شد تا توسعه دهندگان دیگری که مایل به کار در این زمینه هستند بتوانند از آن بهره ببرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت زندگی را برای بیماران مبتلا به ALS ذره ای بهتر می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..