تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشار چشم حاصل از خیره شدن به صفحه نمایش مانیتور

کار کردن طولانی با مانیتور فشار چشم عوارض زل زدن طولانی مدت به کامپیوتر

بسیاری از افراد در طول هفته ساعات زیادی از روزمره را به صفحه نمایش مانیتور کامپیوتر خیره می شوند و بعد از مدتی کار کردن با کامپیوتر احساس می کنند که چشمانشان دیگر نمی بینند.فشار چشم حاصل از خیره شدن به صفحه نمایش مانیتور کامپیوتر بسیار متداول است و غالبا از آن با عنوان “سندرم بینایی کامپیوتر” یاد شده است. هرچند برآورد شیوع سندرم بینایی کامپیوتر متفاوت است اما ابتلا به این نوع از سندرم بسیار رایج و گسترده می باشد. و از علائم هشداردهنده ابتلا به آن می توان به تاری دید، سردرد، خشکی، آبریزش و خستگی چشم ها اشاره کرد.

در اکثر افراد علائم ذکر شده موقت می باشند. اگر شما جزء آن دسته از افراد مبتلا باشید و برای مدتی استفاده از کامپیوتر را کنار بگذارید، این نشانه ها تا اطلاع ثانوی ناپدید می شوند.

و اما خبر بد آن است اگر شما مبتلا به سندرم بینایی کامپیوتر باشید این علائم قادرند پس از دو ساعت مداوم خیره شدن به کامپیوتر رخ دهند. و اگر جزء این دسته از افراد نباشید چشمانتان طاقت بیشتری دارند.

کامپیوترها به نسبت صفحات چاپ شده آسیب زن تر هستند چرا که چشمان ما در برابر صفحه نمایش مانیتور کمتر پلک می زند. بنا به گزارشات دانشگاه آیووا، میزان چشمک زدن چشم های شما به هنگام مشاهده صفحه نمایش ها تا یک سوم کاهش می یابد و خشک می شود. برخی از دلایل دیگر وجود دارد. انجمن بینایی آمریکا گفته است: “تقابل میان خطوط تصویری روی صفحه نمایش ها به اندازه کتاب ها قوی نیست. و حروف با دقت کمتری ارائه داده شده اند.” و گفتنیست تمام این مسائل موجب عملکرد دشوارتر چشم ها می گردد و خستگی با تاخیر بیشتری می رود.

آیا می دانید خیره شدن به صفحه نمایش از زاویه کمتر از حد ایده آل باعث تشدید این ناراحتی می شود؟ در حالت عادی، باید قدری پائین تر در زاویه ۱۵ تا ۲۰ درجه و در فاصله حدود ۲۰ تا ۲۸ اینچ به صفحه نمایش نگاه کنید. این موضوع باعث استراحت بیشتر چشم هایتان می گردد.

هر ۲۰ دقیقه که به صفحه نمایش مانیتور کامپیوترتان خیره شده اید، تنها ۲۰ ثانیه به شیء ای در فاصله ۲۰ فوت دورتر نگاه کنید. اپتومتریست ها به این قانون ۲۰-۲۰-۲۰ می گویند. و پس از دو ساعت کار مداوم با کامپیوتر ۱۵ دقیقه با نگاه کردن به اطراف صفحه نمایش به چشم هایتان استراحت بدهید.

برخی از افراد بدلیل بروز چنین مشکلاتی در روند کاریشان از عینک های خاص بهره مند می شوند. این عینک ها قابلیت کاهش تابش خیره کننده و افزایش کنتراست را دارند. بدین ترتیب، چشم هایتان در معرض آسیب کمتر خواهند بود. اما افرادی که از لنزها استعمال می کنند با خشکی و تاری دید بیشتری مواجه می گردند. چرا که لنزها منجر به کاهش پلک زدن چشم ها می شوند. البته گاهی اوقات به جای عینک ها و لنزها از قطره های چشمی استفاده می شود تا از خشکی چشم ها جلوگیری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشار چشم حاصل از خیره شدن به صفحه نمایش مانیتور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..