تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرتاب موفقیت آمیز فالکون 9 اسپیس ایکس از سکوی پرتاب ناسا در فلوریدا

پرتاب موفقیت آمیز فالکون 9 اسپیس ایکس از سکوی پرتاب ناسا در فلوریدا

شب گذشته یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از سکوی پرتاب واقع در فلوریدا برای انتقال محموله های ناسا به ماه به فضا پرتاب شد و بدین ترتیب موفقیت دیگری برای میلیاردر معروف، ایلان ماسک و کمپانی اش در زمینه انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به ثبت رسید.


فالکون 9 با طول 70 متر از سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی واقع در سواحل فلوریدا در نزدیکی مقر نیروی هوایی در کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد.


ماسک بعدا در توییت خود به فرود موفقیت آمیز این فالکون اشاره کرد و این موفقیت را جشن گرفت. این موفقیت یک روز پس از لغو ناگهانی پرتاب فالکون 9 به دلیل مشکلات سیستم کنترل در بخش فوقانی موشک به ثبت رسید.
نکته حائز اهمیت اینکه برای نخستین بار اسپیس ایکس از سکوی پرتاب 39A که اساساً برای پروژه آپولو در دهه 1960 ساخته شده بود به فضا پرتاب شد.


این سکو آخرین بار در سال 2011 و برای پرتاب آخرین سفینه فضایی مورد استفاده قرار گرفته بود. در سال 2014، اسپیس ایکس قراردادی 20 ساله را برای استفاده از این سکو به امضا رساند و میلیون ها دلار صرف بازسازی آن کرد.
این پرتاب همچنین نخستین پرتاب فالکون از فلوریدا پس از سانحه ماه سپتامبر بود که به شدت به سکوی پرتاب اسپیس ایکس در کیپ کاناورال صدمه وارد کرد.


ماه گذشته، اسپیس ایکس پرتاب موشک های فالکون 9 خود از سکوی پرتابی در کالیفرنیا را از سر گرفت. این کمپانی قصد دارد موشک های خود را با فرود مجدد، دوباره مورد استفاده قرار دهد تا در هزینه ها صرفه جویی کند.


سازمان ملی هوانوردی و فضا، که با اسپیس ایکس برای انتقال محموله های خود به ایستگاه فضایی بین المللی قرارداد وضع کرده است، این پرتاب را کاملا زیر نظر داشت تا با فعالیت ها و عملکرد اسپیس ایکس بیشتر آشنا شود تا بتواند اعزام فضانوردان ناسا به فضا را هم به این کمپانی بسپارد.


قرار است تا پایان سال 2018، اسپیس ایکس و بویینگ کار اعزام فضانوردان به فضا را نیز آغاز کنند. گزارشی دولتی ادعا می کند که هر دو کمپانی در حال حاضر با مشکلاتی فنی مواجه هستند که احتمالا پروژه آنها را با تاخیر مواجه خواهد کرد.

در ادامه همراه با تک شات ویدیوی لحظه پرتاب این موشک را مشاهده کنید.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرتاب موفقیت آمیز فالکون 9 اسپیس ایکس از سکوی پرتاب ناسا در فلوریدا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..