تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت/اراکی‌ها امسال ۵۸ روز بیشتر هوای ناسالم تنفس کردند

ساعت: 12:15 منتشر شده در مورخ: 1395/12/02 شناسه خبر: 1044115

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: غلظت آلاینده ها در هوای اراک از ساعت ۷ صبح امروز دوشنبه دوم اسفندماه افزایش یافته و بنا به اعلام مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق در هوای این کلانشهر به ۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

محمودی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت، افزود: شاخص کیفیت هوا اراک در ۲۴ ساعت گذشته به  ۱۲۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم بود.

وی ادامه داد: استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، گفت: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به سال قبل ۵۸ روز افزایش داشت است.

محمودی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر پایداری جو در روزهای آینده احتمال تداوم آلودگی در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: گروه‌های جمعیتی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند و در این روزها به توصیه های پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت/اراکی‌ها امسال ۵۸ روز بیشتر هوای ناسالم تنفس کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..