تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌اطلاعی قائم مقام ازمشکلات مسکن مهر

در حالی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عملکرد دولت یازدهم در واگذاری مسکن مهر را چشمگیر دانسته و مدعی تحویل ۸۴۰ هزار واحد این طرح در دولت تدبیر شده که وزارت راه و شهرسازی هنوز نتوانسته مشکلات مسکن مهر پردیس را برطرف کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، احمد اصغری مهرآبادی اظهارات چند روز گذشته خود درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم و مقایسه آن با دولت یازدهم را دوباره با چاشنی تعریف و تمجید از دولت تدبیر و امید بیان کرده است.
 
قائم مقام آخوندی با بیان این‌که عملکرد دولت یازدهم در افتتاح و تحویل واحدهای مسکن مهر 55درصد بوده ادعا کرد: از بین یک میلیون واحد افتتاح شده در دو دوره گذشته -دولت نهم و دهم- تنها 690 هزار واحد آن به متقاضیان تحویل داده است.
 
وی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از معاونت روستایی بنیاد مسکن از مجموع یک میلیون و 545 هزار و 980 واحدی که در دولت نهم و دهم عقد قرارداد شده‌اند تعداد یک میلیون و 291 هزار و 654 واحد آن خاتمه و به متقاضیان تحویل داده شده است.
 
وی با اشاره به این‌که از ابتدای طرح مسکن مهر تعداد 2میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر شهری تنظیم قرارداد شده بود که از این تعداد، یک میلیون واحد در دولت نهم و دهم به افتتاح رسید، افزود: از تعداد واحدهای افتتاحی، 690 هزار واحد به متقاضیان تحویل و مابقی در دولت یازدهم به مالکان تحویل داده شده است.
 
قائم‌مقام وزیر راه  با بیان این‌که عملکرد دولت یازدهم در حوزه ساخت و واگذاری مسکن مهر چشمگیر و قابل قبول است گفت: طی سه سال گذشته 840 هزار واحد با برخورداری از تمامی خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل داده شده است.
 
مهرآبادی گفت: به منظور مساعدت برای تکمیل، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌ها و همچنین جهت کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر با مجوز وزیر راه و شهرسازی و با اخذ مصوبه از دولت تا جائیکه ممکن بود طی سال‌های اخیر از اراضی دولتی بهره جسته‌ایم که البته چاره‌ای هم جز آن نداشتیم.
 
این اظهارات بلافاصله پس از اعلام تحویل یک میلیون مسکن مهر در دولت نهم و دهم توسط وزیر سابق راه و شهرسازی بیان می‌شود.
 
علی نیکزاد چند روز پیش گفته بود: «با احتساب مسکن روستایی، دو میلیون و 800هزار واحد از مجموع  4 میلیون و 300 هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل شد.»
 
وی با بیان این که 1.8 میلیون مسکن روستایی تحویل شد، افزود: در دولت قبل یک میلیون  واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان این طرح شد.
 
قائم مقام وزیر راه مدعی است که در دولت یازدهم 840 هزار واحد مسکن مهر با تمام خدمات روبنایی و زیربنایی به متقاضیان تحویل شده است. اما واقعیت کنونی طرح مسکن مهر در سراسر کشور آن چیزی نیست که آقای قائم مقام درباره آن حرف می‌زند.
 
تنها کافی است به عنوان نمونه به مسکن مهر پردیس اشاره شود. واحدهای مسکن مهر این شهر هم‌اکنون نه به لحاظ ساخت و ساز و نه به لحاظ خدمات زیربنایی و روبنایی وضع مناسبی ندارند. برخلاف ادعای تسریع تکمیل واحدهای نیمه تمام این شهر، خبرها حکایت از توقف روند ساخت توسط پیمانکاران به دلیل مطالبات دارد.
 
از سوی دیگر واحدهای افتتاح شده فاز 11 در تابستان امسال که وزارت راه و شهرسازی آنرا جزو پروژه‌های تحویل شده محاسبه می‌کند به دلیل عدم داشتن خدمات زیربنایی و روبنایی مورد اشاره قائم مقام وزیر راه قابل واگذاری به متقاضیان نیست. این در حالی است که این واحدها ماه‌هاست فروش اقساطی شده و متقاضیان در حال پرداخت اقساط خانه نداشته خود هستند.
 
همچنین لازم به ذکر است که تاکنون موضوع افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر پردیس عملیاتی نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌اطلاعی قائم مقام ازمشکلات مسکن مهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..