تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا استاندار از مهاباد بی خبر است؟!

ساعت: 09:02 منتشر شده در مورخ: 1395/12/02 شناسه خبر: 1043455

طی ماههای گذشته استاندار آذربایجان غربی در چندین مورد از تعطیلی یک واحد صنعتی و بیکار شدن بیش از ۲۰۰ کارگر آن و تجمع کارگران کشت و صنعت مهاباد همزمان با حضور وی در فرمانداری این شهرستان اظهار بی اطلاعی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مُکریان؛ قربانعلی سعادت در 29 آبان ماه 92 تنها چند ماه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با پیشنهاد وزیر کشور و موافقت رئیس جمهور به عنوان سی امین استاندار آذربایجان غربی انتخاب شد.

وی رکورددار بیشترین استانداری در کشور است به نحوی که حدود 15 سال به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال 69 تا 84 خدمت کرده است.

قربانعلی سعادت استانداری در دوره سازندگی و اصلاحات را در زرومه کاری خود دارد.

وی اصالتاً متولد روستای قره باغ در اطراف ارومیه است و از سال 60 تا 62 مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.

سعادت سال 64 به عنوان معاون امور استانهای وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال 64 در این مسئولیت خدمت کرد.

وی از سال 64 تا میانه های سال 69 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره 15 ساله استانداری را آغاز کرد.

قربان‌علی سعادت با روی کار آمدن دولت های نهم و دهم از کار دولتی فاصله گرفت و مدیرعاملی شرکت حساب 100 امام (ره) وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را عهده دار شد.

آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد و هم اینک حدود سه سال است که استانداری آذربایجان غربی را برعهده دارد.

انتصاب سعادت با استقبال گسترده اصلاح طلبان این استان روبرو شد به صورتی که رقابت شدیدی بین تشکل ها و شخصیت اصلاح طلب برای صدور بیانیه تبریک و حضور در دفتر وی شکل گرفته بود.

اما این حمایت ها و بادمجان دور بشقاب چینی ها از همان ماههای اولیه شروع بکار استاندار آذرابایجان غربی جای خود را به انتقاد گزنده و گاهاً تخریب های سهم خواهانه از سوی برخی اصلاح طلبان استان تغییر داد.

عملکرد سه ساله سعادت و مجموعه پائین دستی اش، در استان همواره با انتقادهای زیادی روبرو بوده است.

در ماههای منتهی به انتخابات استاندار برای برانداز تیم کاری اش و تبلیغ برای دستاوردهای دولت به شهرستانهای مختلف استان سفر می کند و در قالب برنامه های مختلفی از جمله دیدار با چهره به چهره، هم اندیشی، هم فکری و حتی تودیع و معارفه و... به تبلیغات زود هنگام برای انتخابات ریاست جمهور و دفاع از دستاورد های دولت می پردازد.

در میان این زنجیره سفرهای دولتی ها در استان آذربایجان غربی اواخر دی ماه گذشته سعادت با جمعی از فعالان مدنی و اقتصادی دستچین شده توسط فرماندار این شهرستان در فرمانداری مهاباد دیدار کرد، در این میان تعدادی از مدعوین فرصت اظهار نظر پیدا کردند که اظهارات تند آزغ، یکی از فعالان اقتصادی این شهرستان خطاب به استاندار در خصوص عدم همکاری و همراهی دولت برای چرخیدن چرخهای واحد تولیدی اش و گفتن این جمله که «آقای استاندار برای بیکار شدن بیش از 200 نفر از کارگرام حلالتان نمی کنم»، واکنش جالب استاندار آرذابیاجان غربی را در پی داشت.

سعادت در پاسخ به این فعال اقتصادی شهرستان مهاباد ضمن اظهار بی اطلاعی از مشکلات این واحد تولیدی از معاونین خود گلایه کرد که چرا وی را ازن مشکل با خبر نکرده اند.

همزمان با این نشست، درب وردوی فرمانداری مهاباد شاهد حضور چندین ساعته کارگران معترض کشت و صنعت این شهرستان بود که پس از حدود دو ماه تجمع در برابر دفتر شرکتشان به دلیل عدم پرداخت 16 ماهه حقوق و حق بیمه شان خواستار دیدار با استاندار آذربایجان غربی بودند.

این کارگران که با تحمل سرمای زمستان چندین ساعت منتظر دیدار با استاندار مانده بودند در نهایت ناباوری نظاره گر خودور استاندار شدند که از درب فرعی فرمانداری مهاباد خارج شد.

یک منبع آگاه در این باره به مُکریان گفت: چندی پیش یکی از کارگران کشت و صنعت که همزمان با سفر وزیر کار به میاندوآب برای تحویل نامه اعتراضی کارگران این مجموعه به این شهرستان رفته بود؛ موفق به دیدار با استاندار می شود که در این میان سعادت از تجمع همکارانش در زمان حضور وی در مهاباد اظهر بی اطلاعی می کند و می گوید: « من نمی دانستم که شما در مقابل فرمانداری مهاباد تجمع کرده اید».

با این اوصاف و در صورت قبول ادعای سعادت این سوال پیش می آید که چه کسانی مسوول اطلاع رسانی مشکلات مهابادی ها به مقام عالی دولت در استان هستند؟

آیا عدم اطلاع سعادت تنها به این دو مسئله مربوط می شود یا دامنه بی خبری وی از وضعیت این شهرستان از این موضوعات گسترده تر است؟

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا استاندار از مهاباد بی خبر است؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..