تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قاسمی: نشد که حریفم را 30 ثانیه‌ای شکست بدهم

کد خبر: ۴۸۳۶۵۸

۴۷۲  بازدید

کمیل قاسمی می‌گوید آمریکایی‌ها در ایران کیف کردند!

تماشاگران امروز: وقتي تكليف قهرماني به كشتي آخر افتاد، همه نگاه‌ها به كميل قاسمي بود. مرد نقره‌اي المپيك يك بار ديگر بايد سرنوشت كل كاروان را رقم مي‌زد. اين هم از بدي و شايد از خوبي آخرين وزن است كه مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي داشته باشد. دقيقاً مثل دو روي سكه است. اگر برنده باشي همه چيز بر وفق مراد است و واي به روزي كه روي ديگر سكه به زمين بيفتد. با اين حال كميل با تجربه‌تر از آن بود كه در خانه مقابل حريف‌اش بي‌تجربگي كند و زحمت همه را به باد بدهد. او مردانه جنگيد و جانانه كشتي گرفت. ضربه فني شدن حسن يزداني اوضاع را براي تيم ملي ايران بهم ريخته بود، اما كميل مي‌دانست كه بايد يك مأموريت مهم را به پايان برساند. قبل از ورود به زمين بالا و پايين مي‌پريد. زير لب ورد مي‌خواند و البته به ابراز علاقه هواداران هم واكنش نشان مي‌داد. خودش مي‌دانست كه اين شش دقيقه چقدر براي او، هواداران و مردم ايران ارزش دارد. به همين دليل هم بود كه هرچه در چنته داشت گذاشت تا گوياژدوفسكي را شكست بدهد. كميل آنقدر به سر و صورت او زد و آنقدر حمله كرد تا داور وسط مجبور شد يك اخطار را براي كشتي‌گير آمريكايي در نظر بگيرد. اخطاري كه پس از سي ثانيه تبديل به نخستين امتياز براي قاسمي شد تا جرقه يك پيروزي شيرين براي او رقم بخورد. كميل 5 بر صفر گوياژدوفسكي را برد تا قهرماني ايران به همه كشتي‌گيران و كشتي‌دوستان بچسبد. قاسمي در ابتدا درباره اينكه خيلي‌ها انتظار داشتند كه او مثل بازي‌هاي المپيك حريف‌اش را در 30 ثانيه شكست بدهد با خنده گفت: «نمي‌شود همه را 30 ثانيه‌اي برد! شرايط سخت و سنگين بود. من فقط خدا را شكر مي‌كنم كه توانستم كشتي خودم را ببرم و تيم ايران قهرمان شود، اما اگر مي‌شد بدم نمي‌آمد كه زودتر از اينها حريف‌ام را شكست بدهم. با اين حال كشتي سختي بود و بايد كمي شرايط را هم در نظر گرفت.»

او از فينال و رقابت با حريفان قدرتمند از آمريكا حرف مي‌زند و مي‌گويد: «همه چيز خوب بود. جام جهاني‌ با حضور 8 تيم برتر دنيا برگزار شد. ما هم تمرينات خوبي را انجام داديم و توانستيم براي بار ششم جام قهرماني را بالاي سر ببريم. كشتي آخر به من افتاد؛ يك كشتي سنگين و پر از فشار و استرس. اگر همه چيز مساوي مي‌شد قهرماني از دست ايران مي‌پريد. فشار زيادي روي من بود. اين براي سومين يا چهارمين بار است كه كشتي آخر و تعيين‌كننده به من مي‌رسد. با اين شرايط خدا را شكر مي‌كنم كه توانستم كشتي‌گير آمريكايي را شكست بدهم. جو سالن خيلي سنگين بود. خوشحالم كه شرمنده مردم نشديم و توانستيم جام را در ايران نگه داريم.»

از او سؤال كرديم كه آن زمان به چه چيزي فكر مي‌كردي و قاسمي گفت: «فقط به پيروزي. انگار كه هيچ چيزي در ذهن‌ام وجود نداشت، غير از تمركز روي پيروزي. بعضي وقت‌ها گوش‌هايم كر شده بود. هيچ صدايي نمي‌شنيدم. مي‌خواستم زود كار را تمام كنم و در جشن قهرماني ايران شركت كنم. وقتي امتياز پنجم را گرفتم صداي همهمه آمد. انگار كه به خودم آمده باشم. يكي دو دقيقه آخر هم كشتي را اداره كردم تا همه وقت تمام شود.»

او از نبرد با گوياژدوفسكي هم حرف مي‌زند. كشتي‌‌گيري كه براي نخستين بار صابون كميل به بدنش خورد: «من با كشتي‌گيران زيادي از آمريكا كشتي گرفته‌ام، اما او را نمي‌شناختم. كشتي‌گير جديد آمريكايي‌هاست، اما كشتي‌گير خوبي بود. فكر مي‌كنم غافلگير شد و جو سالن هم حسابي روي او تأثير داشت. خدا را شكر كه باخت. اگر نمي‌باخت كه اوضاع به هم مي‌ريخت. اجازه بدهيد من از مردم كرمانشاه هم تشكر ويژه‌اي بكنم. دست‌شان درد نكند. دم مردم پهلوان كرمانشاه گرم. واقعاً براي ما سنگ تمام گذاشتند. دست تك‌تك آنها را مي‌بوسم. در سالن و بيرون از سالن حسابي ما را تحويل گرفتند. مردم كرمانشاه، مردمي هستند كه كشتي را دوست دارند و كشتي را خوب مي‌فهمند. روز جمعه هم جو خوبي در سالن حاكم بود كه با قهرماني تيم ما همراه شد.»

اما نظر كميل درباره ضربه فني شدن حسن يزداني اين بود: «همه از او توقع دارند. يك وزن بالاتر آمدن كار را سخت مي‌كند. كساني كه كشتي‌گير هستند اين را به خوبي متوجه مي‌شوند. نبايد حسن را اذيت كرد. فكر مي‌كنم سرماخوردگي او و ضعف بدني‌‌اش دليل اصلي شكست او بود. اگر نه همه مي‌دانيم كه او چه كارهايي مي‌تواند انجام بدهد. واقعاً به يزداني خسته نباشيد مي‌گويم.»

سنگين وزن كشتي آزاد ايران در پايان درباره شوكه شدن آمريكايي‌ها از استقبال مردم ايران هم گفت: «آنها كه كيف كردند. همه جوره سطح مسابقات بالا بود و مردم كشتي‌هاي خوبي را شاهد بودند. اين‌طور كه كشتي‌گيران آمريكايي را اينجا تحويل گرفتند در آمريكا بعيد است كه اين اتفاق‌ها برايشان بيفتد. باروفس هم كه كشتي‌گير معروف و محبوبي است و در كرمانشاه مردم حسابي تشويق‌اش كردند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قاسمی: نشد که حریفم را 30 ثانیه‌ای شکست بدهم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..