تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات اسکلتی عضلانی گردن؛ گریبانگر دبیرستانیها/ جراحی، درمان سردردهای گردنی نیست

گفت: سردرد گردنی یکی از زیرگروه‌های سردرد است که در حدود ۲۰ درصد سردردهای بیماران را در بر می‌گیرد و در جوامع مختلف شیوع سردرد گردنی دو نیم تا چهار دهم درصد و شیوع آن در زنان بیشتر از مردان است، بطوری که توزیع جنسیتی آن ۴ به ۱ در زنان نسبت به مردان است.

وی اظهارداشت: سردرد با منشأ گردنی سردردهایی هستند که به دلیل مشکلات اسکلتی عضلانی در گردن به ویژه در ناحیه بالایی گردن اتفاق می‌افتد و به علت به هم پیوستن اعصاب این ناحیه و ناحیه عصب دهی شده بعد از آن، هر گونه درگیری، درد و اختلال در عضلات اعصاب مفاصل و بافت نرم ناحیه گردن علایم سردرد گردنی را تولید خواهد کرد و معمولا فرد سردرد یک طرفه‌ای را با شدت متوسط گزارش خواهد کرد. 

عباسپور گفت: سن شیوع سردردهای با منشأ گردنی در ایران بررسی نشده، ولی طبق امار که البته در ایران بررسی نشده است، ولی ۳۳ تا ۴۳ در مقالات خارجی ذکر شده است، متاسفانه استفاده از موبایل‌های هوشمند و کامپیوتر‌ها در وضعیت‌های نامناسب سر و گردن شیوع و سن بروز این بیماری را در کشورمان بالا برده است.

وی افزود: از طرفی بدلیل عدم تشخیص درست و به موقع از طرف پزشکان درمان درست هم دریافت نشده و هر روز امار در حال رشد است.

این فیزیوتراپیست افزود: معاینه بالینی، دستی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راه تشخیص است که در صورت تشخیص درست می‌توان به راحتی این بیماری را درمان و عوارض و ناتوانی ناشی از آن را از بین برد.

عباسپور با تاکید بر نقش فیزیوتراپی گفت: در این میان فیزیوتراپی راه گشاست و به راحتی با به کار گیری تکنیک‌های دستی و راههای کاهش علایم، درمان اختلال و دیسفانکشن عضلانی یا مفصلی به راحتی می‌توان علت را از بین برد و از اتلاف هزینه و از دست دادن ساعات کاری مفید در جامعه کاست.

وی اظهار داشت: هم اکنون در دانشکده‌های توانبخشی توجه ویژه‌ای به این عارضه شده و طرح‌های تحقیقاتی با هدف ارزیابی و درمان رایگان سردرد با منشأ گردنی در مدت محدود در اختیار شهروندان است.

این فیزیوتراپیست افزود: مطالعات ما مشخص شده است که این سن در کشور ما به سنین پایین‌تر نزول کرده و در اواخر دبیرستان و دانشگاه بروز می‌کند که بدلیل پوزیشن‌های نادرست و طولانی در استفاده از موبایل و کامپیوتر اغلب می‌باشد.

وی با تاکید بر نقش پیشگیری گفت: انجام تمرینات کششی قبل از شروع کار، توجه به ارگونومی محیط، قرار گرفتن در پوزیشن‌های درست، دوری از حالت ثابت و طولانی نادرست می‌تواند تا حد زیادی از این عارضه کم کند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات اسکلتی عضلانی گردن؛ گریبانگر دبیرستانیها/ جراحی، درمان سردردهای گردنی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..