تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

در کنار خونریزی غیر معمول، درد در ناحیه لگن یکی دیگر از نشانه های ابتلا به سرطان دهانه رحم است.

برای بیشتر افراد مبتلا به سرطان دهانه رحم، نخستین نشانه این بیماری دردی عجیب و غریب یا احساسی غیر معمول نیست، بلکه یک آزمایش پاپ اسمیر غیر طبیعی است. در مراحل اولیه سرطان دهانه رحم، به واقع هیچ نشانه ای وجود ندارد.

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

به گزارش گروه سلامت عصر ایرانبه نقل از "پریونشن"، همانند دیگر انواع سرطان، تشخیص سرطان دهانه رحم زمانی که بیماری در مراحل اولیه قرار دارد برای کسب بهترین نتیجه از درمان کلیدی است. بر همین اساس است که توصیه می شود بانوان از سن 21 سالگی به طور مرتب آزمایش های پاپ اسمیر را انجام دهند.

اگر در این آزمایش ها سلول های غیر طبیعی - گاهی اوقات به پیش سرطان ارجاع شده است - یا نشانه های دیگر بیماری مشاهده شوند، روند درمان به طور معمول شامل هیسترکتومی (برداشت رحم) می شود. این جراحی احتمالا بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.

اما اگر نشانه ها مشخص‌تر شده باشند، ممکن است سرطان پیشرفت کرده باشد. در این حالت همچنان درمان امکان پذیر است، اما از شرایطی به مراتب پیچیده‌تر برخوردار می شود. روند درمان ممکن است شامل پرتودرمانی یا شیمی درمانی شود و پیش بینی نتایج دشوارتر است. در ادامه با برخی از نشانه های سرطان دهانه رحم بیشتر آشنا می شویم.

خونریزی غیر طبیعی

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

خونریزی غیر معمول واژن یکی از نشانه های به شدت مرتبط با سرطان دهانه رحم است. این خونریزی می تواند پس از رابطه جنسی یا بین دوره های قاعدگی رخ دهد. قاعدگی های سنگین‌تر از حد طبیعی یا خونریزی پس از یائسگی نیز از جمله نشانه های بالقوه سرطان دهانه رحم هستند.

درد لگن

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

در کنار خونریزی غیر معمول، درد در ناحیه لگن یکی دیگر از نشانه های ابتلا به سرطان دهانه رحم است. این درد می تواند منتشر شونده باشد یا در هر منطقه از لگن شکل بگیرد. شدت این درد می تواند خفیف یا شدید باشد. اگر به تازگی این درد را تجربه می کنید یا به نظر نمی رسد با چرخه قاعدگی مرتبط باشد، با پزشک خود درباره آن صحبت کنید. احساس درد هنگام رابطه جنسی یا دفع ادرار نیز از نشانه های هشداردهنده هستند.

ترشحات عجیب و غریب

ترشحات بدبو و کدر واژن می توانند از نشانه های بالقوه سرطان دهانه رحم باشند. این ترشحات می توانند آبکی نیز باشند. البته دلایل مختلی برای ترشحات غیر معمول واژنی وجود دارند که ارتباطی با سرطان ندارند. در نتیجه، دچار وحشت نشوید و با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید.

خستگی

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم می تواند به فهرست بلند مشکلات سلامت اضافه شود که احساس خستگی و تنبلی را در انسان ایجاد می کنند.

تغییرات در اجابت مزاج

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

دفع ادرار مکرر یا احساس این که همواره باید از توالت استفاده کنید، از نشانه های مرتبط با سرطان دهانه رحم هستند. همچنین، تغییرات مداوم در کیفیت مدفوع می تواند نشانه ای دیگر باشد. البته باید به کلمه مداوم توجه داشته باشید. تجربه این نشانه ها برای کمتر از یک هفته جای نگرانی ندارد، اما اگر مدت زمانی طولانی با آنها مواجه بودید باید به پزشک مراجعه کنید.

سیگار کشیدن

آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم

سیگار کشیدن یک عامل خطر آفرین و نه یک نشانه بیماری است. اما افرادی سیگاری و آنهایی که سیگار را ترک کرده اند باید به این نکته توجه داشته باشند که عادت تنباکویی آنها می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را تقریبا دو برابر کند.

تمامی نشانه هایی که به آنها اشاره شد، اگر در نتیجه سرطان دهانه رحم شکل گرفته باشند، احتمالا در اواخر دهه های سوم، چهارم یا پنجم زندگی بانوان پدیدار می شوند. این در شرایطی است که این بیماری در بانوان 20 ساله و همچنین افراد پیر نیز دیده شده است، اما سن متوسط ابتلا به این بیماری اواسط دهه چهارم زندگی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با نشانه‌های سرطان دهانه رحم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..