تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبرد کرانه راست موصل از کرانه چپ آسانتر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که نبرد کرانه راست (غرب) موصل از کرانه چپ (شرق) آسانتر خواهد بود.

«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در اظهاراتی تلویزیونی گفت: ماموریت محور غربی موصل به حشد شعبی واگذار شده است و نبرد آنها آسان نیست چرا که مامور قطع تدارکات رسانی به داعش از سمت سوریه هستند.

وی همچنین افزود: ماموریت ورود به داخل موصل و بویژه کرانه راست به نیروهای مبارزه با تروریسم و واکنش سریع محول شده است. نبرد موصل یک نبرد منحصر بفرد است.

الزاملی با بیان اینکه نیروهای نظامی عراق از یک سو سعی بر حفظ جان غیرنظامیان و از سوی دیگر نابودی تروریست ها دارند، نبرد کرانه راست موصل را از کرانه چپ آسانتر برشمرد.

فرار عناصر داعش از کرانه راست موصل به سمت سوریه

از سوی دیگر یک منبع محلی در استان نینوا از فرار ده ها نفر از عناصر گروه داعش از کرانه راست شهر موصل به سمت اراضی سوریه همزمان با آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی آخرین جولانگاه داعش در این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه کرانه راست موصل شاهد فرار ده ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به سمت اراضی سوریه بوده است، گفت: داعش اسامی عناصر فراری خود را برای پیگرد آنها اعلام نموده و سعی دارد از طریق زندانی کردن عوامل فراری، عناصر مسلح عرب و خارجی خود را حفظ کند. این گروه عناصر فراری خود را در صورت توبه به دو ماه زندان و 90 ضربه شلاق محکوم می کند و در غیر این صورت اعدام می شوند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: داعش با معضل فرار عناصر مسلح عرب و خارجی خود و بازگشت آنها به کشورهایشان مواجه شده است و عناصر ورودی از کشورهای مجاور نیز بسیار کاهش یافته است. این گروه روزانه 100 فرد مسلح عضوگیری می کرد که این رقم تقریبا متوقف شده است.

گفتنی است که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست (غرب) شهر موصل از سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

عملیات آزادسازی موصل پس از آن به مرحله اجرا درآمد که حیدر العبادی اواخر مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام نمود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبرد کرانه راست موصل از کرانه چپ آسانتر خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..