تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دمشق: ارتش ترکیه اشغالگر است و باید از سوریه خارج شود

دولت دمشق با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل، نظامیان ترکیه در خاک سوریه را نیروهای اشغالگر خواند و خواستار خروج فوری آنها از این کشور شد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه دولت دمشق با ارسال دو نامه جداگانه برای رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، نظامیان ارتش ترکیه که در شمال سوریه حضور دارند، را نیروهای اشغالگر خواند و خواستار خروج فوری آنها از خاک سوریه شد.
ترکیه به مدت چهارماه است که به بهانه مبارزه با تروریسم و عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به آن سوی رود فرات، عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرده است. جنگنده‌های ترکیه در این عملیات تاکنون ده‌ها شهروند کُرد و عرب سوریه را کشته‌اند. طی روزهای گذشته نیز حدود 50 نفر در شهر «الباب» سوریه در حمله هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه، جان خود را از دست داده‌اند. دولت دمشق نیز تاکنون‌ بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه، غیرقانونی و بدون اجازه دولت دمشق است.
در دو نامه مذکور وزارت خارجه سوریه، اقدامات غیرقانونی دولت آنکارا در شمال سوریه مثل ساخت دیوار حائل و قطع کردن درختان زیتون جهت حرکت تانک‌های ارتش ترکیه، فهرست شده است.
در این نامه‌ها آمده است: مسئولان ترکیه اخیرا یک پایگاه نظامی را در شمال شهرک «تل‌ رفعت» استان حلب ایجاد کرده‌اند که محل ذخیره مهمات و استقرار افسران ترکیه و نیروهای «سپر فرات» است. در این نامه‌ها همچنین تصریح شده که دولت سوریه بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهد به مسئولیت خود درباره حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و پایان دادن به اقدامات غیرقانونی ترکیه و ملزم کردن این کشور به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در مبارزه با تروریسم و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه عمل کند.
«بشار جعفری» رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت سوریه که روز گذشته در مسکو به سر می‌برد اظهار داشت، تا زمانی که دولت ترکیه به اشغالگری‌های خود ادامه دهد، دمشق با آنکارا گفت‌وگویی نخواهد داشت. وی تصریح کرد: تا زمانی که ترکیه خاک سوریه را اشغال کرده، نه در آستانه و نه در ژنو، حاضر نخواهیم شد با آن به صورت مستقیم گفت‌وگو کنیم. یک پژوهشگر سوری هم معتقد است که ترکیه در سوریه نقش سازنده ندارد و در واقع از تروریست‌ها حمایت می‌کند «ریزان حدو» در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن اشاره به تسلط ترکیه بر همه گروه‌های تروریستی در سوریه تصریح کرد، آنکارا تروریست‌های حاضر در حلب، ادلب و حماه را به حومه شمال شرقی حلب اعزام کرده تا در عملیات سپر فرات حضور داشته باشند. ترکیه علاوه بر آن، با «داعش» و «جبهه النصره» ارتباط دارد.
نویسنده سوری تاکید کرد: اگر آنکارا و ناتو در برقراری صلح در سوریه جدی بودند و هیچ ارتباطی با پروژه‌های خاص در سوریه نداشتند، نیازی به برگزاری مذاکرات در ژنو و گفت‌وگو با گروه‌های مسلح نبود.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

  Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دمشق: ارتش ترکیه اشغالگر است و باید از سوریه خارج شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..