تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هولوکاست ناموس غرب است/ گاهی به سفارش دشمن علیه خودمان بسته‌های فرهنگی تهیه می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، محمدحسین صفار هرندی امروز طی نشستی در تالار استاد شهریار در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع «رابطه فرهنگ و سیاست» با تاکید بر اهمیت دو واژه سیاست و فرهنگ و ارتباط آنها به تبیین این موضوع پرداخت.

وی سیاست را مجموعه‌ای از همه تدبیرهایی که در راستای مدیریت اجتماعی در نظر گرفته می‌شوند، تعریف کرد و افزود: سیاست یعنی هوشمندی و معنای دیگر سیاست، نسبت حکومت با مردم است که رابطه‌ای بالا به پایین است.

صفارهرندی در ادامه به تعریف فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ تعاریف زیادی دارد که به صورت کلی فرهنگ یعنی مجموعه‌ای از باور‌ها، سنت‌ها، تاریخ و اعتقادات هر جامعه از خصوصیات فرهنگ می‌توان به این اشاره کرد که تبدیل شدن هر موضوعی به فرهنگ یک مسئله زمان‌بر است و مسؤولان فرهنگی نباید در مقوله‌های فرهنگی منتظر یک نتیجه زود‌رس باشند.

وی اظهار داشت: سیاست و فرهنگ هر دو حوزه قدرت هستند ولی باید توجه داشت که در سیاست اعمال زور ممکن است ولی فرهنگ حوزه متقاعد کردن است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح سؤالی درباره قابل جمع بودن فرهنگ و سیاست افزود: سیاست مکمل فرهنگ است و در کنار آن فرهنگ می‌تواند تسهیل‌کننده سیاست باشد.

 

هولوکاست ناموس غرب است

وی بیان کرد: دولت باید در امور فرهنگی مداخله کند و اگر این مداخله نباشد ارتباط بین سیاست و فرهنگ وجود ندارد و می‌دانیم که در همه‌ دنیا بین سیاست و فرهنگ ارتباط وجود دارد، در خود غرب که مدعی هستند فرهنگ آنها بی‌فرهنگی است و اوج فرهنگ در عدم القای فرهنگی خاص است نیز این ارتباط دیده می‌شود.

صفارهرندی با بیان اینکه آمریکا را نه دولتی که در صحنه است، بلکه افرادی در پشت صحنه، صاحبان ثروت و محافل صهیونیستی اداره می‌کنند، افزود: در غرب کسی حق ندارد درباره هولوکاست که حتی دانشمندان و فیلسوفان غربی هم به اغراق‌آمیز بودن آن اعتراف کرده‌اند، چیزی بگوید چرا که هولوکاست ناموس غرب است و با فرو ریختن آن، غرب نیز فرو می‌ریزد.

وی تصریح کرد: در جوامع غربی که معتقد به آزادی فرهنگی هستند می‌توان به رئیس جمهور فحش داد ولی تعرض نسبت به سکولاریسم یا صهیونیسم جرم محسوب می‌شود چرا که این‌ها فرهنگ و اساس جامعه غرب است و هر فردی که کوچکترین مطلبی در این باره بگوید محکوم و منزوی می‌شود. پس همه این‌ها سیاست فرهنگی است.

صفارهرندی با اشاره به کتاب‌هایی که از اسناد جاسوسی سفارت آمریکا در ایران تدوین شده‌ است، گفت: این کتاب‌ها با وجود آزادی فرهنگی که ادعا می‌شود، نمی‌توانند وارد آمریکا شوند و این سیاستی است که در حوزه فرهنگ پیاده می‌شود.

 

لیبرال‌های وطنی می‌گویند مردم خودشان می‌فهمند،دخالت نکنید

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که خودشان فیلم‌های خشونت‌بار می‌سازند، از راهیابی فیلم‌های دفاع مقدسی که ما می‌سازیم به جشنواره‌های بین‌المللی با بهانه ترویج خشونت جلوگیری می‌کنند و حتی مانع ورود فیلم‌ها و یا کتاب‌هایی می‌شوند که شامل صحنه‌های جنگ نبوده و صرفاً قسمت‌های پشتیبانی را به نمایش می‌گذارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتقاد بعضی از افراد مبنی براینکه فرهنگ و سیاست دو موضوع جدا از هم هستند، اضافه کرد: لیبرال‌های وطنی می‌گویند مردم خودشان می‌فهمند و نیازی نیست شما دخالتی کنید، این دیدگاه که می‌گوید مردم را به حال خود رها کنید، خود یک دید سیاسی نسبت به فرهنگ است، شاید ظاهر کار این باشد که هر کس هر کار که خواست بکند ولی در باطن باعث می‌شود که دشمن سبک زندگی و نگاه جدیدی در جامعه پیاده کند.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) درباره تهاجم فرهنگی ادامه داد: در زمانی که مسئله تهاجم فرهنگی مطرح شد، وزیر فرهنگ وقت گفته بودند که تهاجم مسئله‌ای نظامی است در حالیکه فرهنگ حوزه‌ای نرم است اما اکنون جوامع غربی به جایی رسیده‌اند که حتی آنان هم به وجود تهاجم فرهنگی اعتراف کرده و از این اصطلاح استفاده می‌کنند. همه‌ سیاست‌هایی که بر فرهنگ تاثیرگذار باشند تهاجم فرهنگی هستند.

 

گاهی به سفارش دشمن علیه خودمان بسته‌های فرهنگی تهیه می‌کنیم

وی افزود: دشمن بسته‌های فرهنگی هدف‌دار برای ما تهیه می‌کند و یا اینکه به نحوی به خودمان سفارش می‌دهد تا خودمان علیه خودمان بسته‌های فرهنگی درست کنیم.

صفارهرندی با اشاره به موضوع فلسطین، تصریح کرد: سیاسی شدن فرهنگ و بی‌تفاوتی‌های به وجود آمده باعث می‌شود که اگر کسی در جامعه، غیرت انسانی داشته باشد به خشونت و تندروی محکوم شود، همانگونه که فلسطین به خاطر دفاع از خود متهم به تروریست بودن است و اسرائیلی که با بمباران فلسطین، کودکان را قتل‌عام می‌کند، نماد صلح در جهان است و این سیاسی‌ترین چهره فرهنگ است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد بیان می‌کنند که ایران برای همه ایرانی‌هاست و خودی و غیرخودی مفهومی ندارد ولی باید از این افراد پرسید که آیا منافقانی که ایرانی هستند و باعث شهادت بسیاری از جوانان شدند هم خودی محسوب می‌شوند؟

صفارهرندی تصریح کرد: مسئله خودی و غیرخودی در جامعه باعث می‌شوند که مردم فکر کنند واقعاً خودی و غیرخودی در جامعه وجود ندارد ولی کم کم این خودی و غیرخودی جای خود را عوض کرده و باعث می‌شود مسلمانان و افراد ولایت‌مدار غیرخودی محسوب شده و در مقابل افراد بهایی که تفکر دینی را از بین می‌برند، خودی محسوب شوند و باید مواظب شناخت این خودی و غیرخودی‌ها بود تا سرمان کلاه نرود.

در پایان محمدحسین صفار هرندی به سؤالات مکتوب و شفاهی دانشجویان پاسخ داد.

انتهای پیام/60001/ن

http://fna.ir/RVEQY4



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هولوکاست ناموس غرب است/ گاهی به سفارش دشمن علیه خودمان بسته‌های فرهنگی تهیه می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..