تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش افغانستان به ممنوعیت سفر طالبان به امارات

دولت وحدت ملی افغانستان از اقدام دولت امارات در اجازه ندادن به حضور هیات طالبان برای شرکت در مراسم ترحیم سفیر این کشور که در اثر یک عملیات تروریستی در قندهار هفته گذشته جان باخت، استقبال کرد.

صراط:  دولت وحدت ملی افغانستان از اقدام دولت امارات در اجازه ندادن به حضور هیات طالبان برای شرکت در مراسم ترحیم سفیر این  کشور که در اثر یک عملیات تروریستی در قندهار هفته گذشته جان باخت، استقبال کرد.

به گزارش میزان ، امید میثم سخنگوی رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: افغانستان از قطع روابط امارات با طالبان استقبال می کند و این کار نشان می دهد که گروه های تروریستی به انزوا رفته و این اقدام باعث نابودی آنان خواهد شد.

میثم خواستار روابط دولت محوری تمام کشورهای منطقه و جهان با افغانستان شد و اظهار داشت: هرگونه رابطه با تروریست ها، منطقه و جهان را بیشتر با تهدید مواجه خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه ارتباط با گروه های تروریستی باعث تقویت آنان خواهد شد ، تصریح کرد: ارتباط با این گروه‌ها می تواند برای همه کشورها خطراتی در پی داشته باشد.

سخنگوی ریاست اجرائی افغانستان گفت: ما انتظار داریم تمام کشورها ارتباط خود با تروریست ها را قطع کند تا مبارزه مشترک که با آنان شکل گرفته با موفقیت به پایان برسد. 

سفیر امارات در افغانستان ماه گذشته در یک حمله انفجاری در مهمانخانه استاندار قندهار که منجر به کشته شدن پنج دیپلمات اماراتی شد ،‌مجروح شده بود و هفته گذشته در اثر شدت جراحات درگذشت.

هیأت گروه طالبان که می خواست در مراسم ترحیم وی شرکت و دست داشتن خود در این عملیات تروریستی را رد کند، از سوی دولت امارات اجازه نیافت در این مراسم شرکت کند.

اگر چه کشور امارات متحده عربی تاکنون در این مورد به روشنی ابراز نظر نکرده است اما کارشناسان افغان بر این باورند که سیاست امارات در برابر گروه طالبان در حال تغییر است. 

رئیس جمهوری افغانستان نیز هفته گذشته در رأس یک هیأت بلند پایه به امارات رفت و با خانواده های دیپلمات کشته شده آن کشور دیدار کرد. 

وی روز گذشته در سخنرانی خود در نشست امنیتی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مونشن آلمان نیز گفت که اگر گروه طالبان به روند صلح نمی پیوندند دفتر آنان در «قطر» باید مسدود شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش افغانستان به ممنوعیت سفر طالبان به امارات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..