تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ۲راهکار برای بهبود طرح تحول سلامت


۲راهکار برای بهبود طرح تحول سلامت


زندگی > سلامت – محمدمحسن رنجبر :
با توجه به زیاد شدن پرداخت از جیب انسان ها طی سالیان متمادی منتهی به آغاز به‌کار دولت یازدهم، اصلاح نظام سلامت از طریق طرح تحول نظام سلامت یکی از اولویت‌های دولت شد.

 در این میان بدیهی است که هر طرح و برنامه اجرایی جدید چالش‌های اجرایی را به‌دنبال خود خواهد داشت که پایداری منابع مالی را می‌توان مهم‌ترین چالش طرح تحول سلامت دانست. در ابتدای طراحی و اجرای این طرح بزرگ ملی، منابع مالی اصلی طرح تحول شامل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها درنظر گرفته شد اما با اجرای فازهای مختلف طرح، به‌تدریج مشخص شد که منابع مالی درنظر گرفته شده کفایت مصارف را نمی‌دهد. با مشخص‌شدن ابعاد چالش تأمین منابع و نیز افزایش قابل‌توجه هزینه‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر در مواجهه با چالش حفظ پایداری مالی نظام سلامت، سازمان‌های بیمه‌گر که همراهان اصلی این طرح بوده‌اند، برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرا کردند. با توجه به بررسی‌های کارشناسی، ۲راهبرد اصلی در سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته که لازم است به‌صورت توأم از آنها استفاده شود. این راهبردها عبارتند از:

ماهیت بازار سلامت ایجاب می‌کند که برنامه‌های مدیریت مصارف از سمت عرضه آغاز شود. توجه ناکافی به این موضوع در تدوین و اجرای طرح تحول سلامت، نقش مهمی در بروز شرایط بحرانی کنونی دارد. برنامه‌های ذیل این راهبرد عبارتند از: تعیین بسته خدمات بهداشتی و درمانی در سطح بیمه‌های پایه و تکمیلی، مکانیزاسیون ارائه خدمات سلامت و خدمات بیمه‌پایه، شفاف‌سازی قانونمند درآمدها و هزینه‌ها، یکسان‌سازی ضوابط خرید خدمات بیمه پایه سلامت و اصلاح نظام پرداخت، اجرای نظام ارزیابی عملکرد و اعتبارسنجی ارائه‌کنندگان خدمات در راستای نظام خرید راهبردی، ساماندهی بیمه‌های خدمات درمانی مکمل و نحوه عقد قرارداد با آنها، ایجاد مشارکت مالی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در ریسک مالی ناشی از تجویز و ارائه خدمات سلامت، اصلاح تعرفه‌های موجود در جهت ارتقای کارایی، توزیع عادلانه درآمد و حذف موارد زائد و همچنین شناسایی افراد فاقد استحقاق و خارج ساختن آنان از شمول بیمه رایگان خدمات درمانی.

ارتقای مدیریت منابع و تجهیز منابع جدید

برنامه‌های قابل ذکر در چارچوب این راهبرد عبارتند از: تمرکز مدیریت منابع مربوط به خرید بسته بیمه‌پایه سلامت در نظام بیمه‌ای در جهت بهبود شفافیت گردش وجوه و پاسخ‌دهی، متناسب‌سازی سهم شاغلین و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی از منابع سهم دولت در راستای بهره‌مندی عادلانه آحاد کشور از منابع عمومی، بازنگری در میزان و سهم حق بیمه سهم درمان پرداختی توسط بیمه‌شدگان با اصلاح نرخ مشارکت و درآمدهای مبنای کسر حق بیمه، افزایش سهم نظام سلامت از منابع عمومی و همچنین اعمال عوارض جدید بر فعالیت‌ها و کالاهای آسیب‌رسان.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : پیکر تراشی (بادی جت) چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ۲راهکار برای بهبود طرح تحول سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..