تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد 2.5 برابری بودجه اختصاصی به طب سنتی

محمود خدادوست مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه علی رغم قدمت چند هزار ساله طب سنتی ایرانی از بسیاری کشورهای دنیا در توسعه و نهادینه کردن این طب در نظام سلامت عقب مانده‌ایم، اظهار داشت: هند، چین و بسیاری از کشورهای اروپایی از ظرفیت‌های طب سنتی، داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در نظام سلامت خود استفاده می‌کنند. 

 
وی افزود: خوشبختانه در دهه اخیر توجه زیادی به این طب در کشور ما شده است و در برنامه توسعه پیش بینی شده که از ظرفیت‌های این طب برای رشد کشور بیشتر استفاده شود.
 
خدادوست با اشاره به این موضوع که در بودجه سلامت، ردیف اصلی بودجه طب سنتی بسیار ناچیز است، گفت: در لایحه بودجه سال 96، بودجه طب سنتی 6.5 میلیارد پیش بینی شده که باید در ابتدا به تصویب رسیده و پس از آن منتظر ماند و دید تا چه میزان از این اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.
 
مدیر کل دفتر طب سنتی، ایرانی اسلامی عنوان کرد: واقعیت این است که وزارت بهداشت اهتمام جدی به این حوزه دارد، زیرا در سال ۹۵ بودجه طب سنتی  2.5 میلیارد بود، اما حداقل برای احداث 20 سلامتکده طب سنتی، حدود 60 میلیارد تومان از منابع طرح تحول سلامت در این حوزه اعتبار تخصیص یافت.
 
وی یادآور شد: اگر چه از نظر اعتباری بودجه کافی نداریم، اما چون رویکرد وزارت بهداشت طب سنتی است به همین دلیل از منابع دیگر این وزارتخانه در زمینه رشد و نهادینه کردن این طب علاوه بر بودجه اصلی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد 2.5 برابری بودجه اختصاصی به طب سنتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..