تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریاچه شط تمی بزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران +تصاویر

تاریخ نشر : یکشنبه 1 اسفند 1395 مشاهده : 9 سایر اخبار گردشگری RSS

دریاچه شط تمی یکی ازبزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران است .

دریاچه شط تمی

دریاچه شط تمی یکی ازبزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران است و در شمال استان خوزستان و ۱۴۷کیلومتری شمال شرق شهرستان دزفول در بخش کوهستانی سردشت قرار داره. تمی در گویش بختیاری به مکانی صاف و هموار که در جایی بلند قرار گرفته گفته می شه و  مناظر دیدنی بسیار بکری داره.

 دریاچه شط تمی بزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران


آب این دریاچه  از سیلابهای بهاری و ذوب برفهای کوههای اطراف دریاچه که دارای یخچال های دایمی و در سراسر سال پوشیده از برف و یخِ تامین می شه و به سبب موقعیت خاص جغرافیایی آب این دریاچه فاقد جریانِ. دریاچه شط تمی در واقع یک دریاچه بسته و فاقد هرگونه آبزی است.

v

مراتع، چمن زارها و پوشش گیاهی خاص وسیعی که در اطراف این دریاچه از دشت موز تا دشت تمی گسترده شده محل مناسبی برای اردو زدن عشایر هنگام کوچ بزرگ خود از گرمسیر واقع در جلگه خوزستان به سمت اشترانکوه، قالی کوه و زردکوه بختیاری و محل ییلاقی بسیار خوبی برای عشایر دزفول است. دریاچه تمی از دو قسمت اصلی و تقریبا بیضی شکل در شمال فلات به طول حدود چهارهزار متر و عرض یک هزارمتر و دریاچه فصلی مثلثی شکل در جنوب تشکیل شده است و دو دریاچه بوسیله تنگی به یکدیگر متصل می باشند.

دریاچه شط تمی بزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران

آدرس: ایران - خوزستان - دزفول لالی

همگردی

اخبار مرتبط:

زیباترین دریاچه های طبیعی ایران +تصاویر

تصاویر دیدنی از بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران در تهران

دریاچه ها و آبشارهای کوهستانی بسیار دیدنی جهان +تصاویر

تصاویر دیدنی از دریاچه خون در استرالیا + عکس

کشنده ترین رودخانه ها و دریاچه های جهان که مناسب دیدن نیستند+تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریاچه شط تمی بزرگترین و زیباترین دریاچه های کوهستانی ایران +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..