تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجمه برخی رسانه های عربی علیه مردم بحرین

به گزارش «شیعه نیوز»، اقدامات خصمانه و تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه در برخورد با مردم بحرین و به ویژه شیعیان سرمنشأ ظهور و بروز قیام مردمی در این کشور شد.

انقلابیون بحرین در روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ دست به خیزش مردمی گسترده و غیرقابل پیش بینی علیه آل خلیفه زدند. انحصار قدرت و ثروت در نزد یک خاندان خاص و اعمال محدودیت‌های گسترده توسط آنها علیه شهروندان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دلایلی بود که به لبریز شدن کاسه صبر ملت مظلوم بحرین در روز ۱۴ فوریه منجر شد. اکنون ملت بحرین علیرغم تمامی محدودیت‌ها و سرکوب‌ها همچنان خواستار تحقق مطالبات مشروع و به حق خود هستند و در طول سالهای گذشته هیچگاه از هدف خود عقب ننشسته‌اند.

«یوسف ربیع» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درباره تحولات این کشور تاکید کرد: آنچه که به صورت کلی طی ۶ سال اخیر و به طور خاص در ماه های اخیر در بحرین روی داده است، حملات سنگین است که به شکل رسمی توسط حکومت بحرین مدیریت می شود. در همین راستا ۶ نفر از شهروندان کشور خارج از چارچوب قانون به شهادت رسیدند که ۳ نفر از آن ها نیز توسط دادگاه عادلانه محاکمه نشده بودند و حکمشان به صورت ظالمانه صادر شد. همچنین آن سه نفر دیگر هم به دلیل عقاید سیاسی خود به قتل رسیدند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: حکومت بحرین در این حملات نقش دارد و دارای پرونده ای مملوء از فساد علیه حقوق بشر است؛ بنابراین جامعه جهانی باید این حکومت را به پایبندی به قوانین بین المللی ملزم کند. این در حالی است که این حملات مانعی بر سر مطالبات مردم بحرین برای احقاق حقوق خود در حوزه سیاسی و حقوقی که در قانون اساسی بحرین قید شده است، نیست. برخی از عوامل این حملات از مقامات عالی رتبه بحرین دستور می گیرند و حکومت باید آنها را از این کار بازدارد. زیرا بر وجهه بحرین تاثیر دارد. آنچه که مردم در انقلاب خود به دنبال آن هستند، جامعه ای است که همگان در آن شرکت داشته باشند و عوامل جنایاتی مانند شکنجه و کشتار و بدرفتاری با مردم بر اساس عدالت مورد محاکمه قرار گیرند.

رئیس انجمن حقوق بشر در ادامه درباره نقش رسانه ها در تحرکات بحرین نیز گفت: تحرکات مردم طی ۶ سال اخیر، از سوی رسانه های عربی یا مورد حمله معکوس قرار گرفته است و یا اینکه تصویری از انقلاب مردم نمایش نمی دهند؛ انگار که این مطالبات در مکانی و یا در روستایی دورافتاده مطرح می شود و یا اینکه این افراد، شیعیان فرقه گرا هستند و خواسته های آن ها از خارج آمده است. از سوی دیگر رسانه ها در کشورهای ایران، لبنان، عراق و تونس در کنار خواسته های مردم و انسانیت آنها ایستاده و به مردم بحرین کمک کردند.

وی در همین زمینه افزود: از این رسانه ها درخواست می کنم که به این پوشش رسانه ای خود ادامه دهند و دادگاه های نظامی، شوزن، گلوله های جنگی و حملات شبانه را به تصویر بکشند. زیرا برخی رسانه ها نقش سلاح های گرم را ایفا می کنند و میان گلوله و رسانه هایی که با مردم بحرین می جنگند، تفاوتی وجود ندارد. خواسته انقلابیون بحرین، راهکار سیاسی است که همه شهروندان را مورد احترام قرار دهد. رسانه های مخالف هم بدانند که تداوم این سیاست ننگ است و باید با خواسته های مردم بحرین نیز مانند دیگر کشورها برخورد کنند.

یوسف ربیع در خصوص مداخله انگلیس در بحرین و حمایت از آل خلیفه هم تاکید کرد: انگلیس همچنان به حمایت سیاسی خود از حکومت بحرین ادامه می دهد و از سوی دیگر نیز بحرین حضور نظامی انگلیس را در منطقه تسهیل می کند. این در حالی است که انگلیس از یک طرف ادعای دفاع از حقوق از بشر را دارد و از طرف دیگر علیه حقوق بشر و عدالت در بحرین اقدام می کند. از این سیاست دوگانه لندن علیه مردم بحرین انتقاد می کنیم. انگلیسی ها در بحرین منافع تجاری و نظامی دارند و حقوق بشر برای آنها اهمیتی ندارد. لندن از اتحادیه اروپا خارج شد و به دنبال محلهای جدیدی در مستعمرات قدیمی خود است. نقش انگلیس در بحرین خطرناک است و این کشور باید علاوه بر متوقف کردن حمایت از حکومت بحرین، از سیاست های دوگانه دست بردارد.

وی درباره نقش آمریکا در حمایت از حکام بحرین هم افزود: آمریکا نتوانست حقوق بحرینی ها را به آنها بدهد. دولت قبلی آمریکا بارها به گفتگوهای سیاسی در بحرین دعوت کرد ولی در حال حاضر ترامپ عنوان کرده است که ایران را به دلیل آنچه وی حمایت مخفیانه از جنبش های معارض می خواند مجازات خواهد کرد. این تغییر سیاست آمریکا واقعا خطرناک است و موجب شک در دموکراسی آمریکا می شود. زیرا آمریکایی ها مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند و بر همین اساس نیز باید از این اصول محافظت کنند نه اینکه مردم را تهدید کنند. آمریکایی ها در عدم استیفای حقوق مردم بحرین نقش دارند و شایسته نیست که انسان خواهان دموکراسی در کشور خود باشد ولی از دموکراسی در دیگر کشورها جلوگیری کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجمه برخی رسانه های عربی علیه مردم بحرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..