تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش چربی خون با تغذیه مناسب

یکشنبه، 1 اسفند 1395 ساعت 18:132017-02-19پزشكي

- نوع تغذیه افراد بر روی میزان چربی های خون موثر است.

در اینجا با چربی های خون و غذاهای مفید برای کاهش چربی های خون و غذاهایی که چربی خون را افزایش می دهند آشنا می شوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، دکتر پیام فرح بخش؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: ما دو دسته چربی در خون داریم؛ یکی تری گلیسیرید خون است که ارتباط بسیار مستقیمی با نوع غذای مصرفی ما دارد و دومین چربی خون، چربی کلسترول است که به چند بخش تقسیم می شود: کلسترول خوب (کلسترول HDL) و کلسترول بد (کلسترول LDL) .

وی در مورد اینکه کدام یک از این چربی ها تحت تاثیر رژیم غذایی قرار می گیرند، افزود: تری گلیسیرید صد درصد با برنامه غذایی ما مرتبط است.

اگر مثلا یک هفته به مسافرت بروید و در آنجا دائم از غذاهای چرب استفاده کنید، بعد از مسافرت تری گلیسیرید نسبت به ده روز قبل یا یک ماه قبل تغییر واضحی می کند.

از طرف دیگر برای کاهش تری گلیسیرید خون، حتما باید چربی های غذا را کاهش داد، بخصوص چربی های ترانس که در روغن جامد هیدروژنه وجود دارند که توسط سازمان بهداشت جهانی روغن مضری محسوب می شود و توصیه می شود به هیچ عنوان افراد از آن استفاده نکنند.

همچنین چربی های اشباع که در کره، خامه و سرشیر وجود دارند هم منجر به این می شوند که سلامت قلب و عروق تحت تاثیر قرار بگیرد .

این متخصص تغذیه گفت: در رابطه با کلسترول مقداری کار سخت تر است.

هفتاد درصد کلسترول درون زاد است و ما نمی توانیم با تغذیه نقش خاصی روی آن بازی کنیم، اما در رابطه با سی درصد بقیه عملا جای مانور داریم که می توانیم با استفاده از غذاهای کم چرب، غذاهای فاقد چربی های ترانس، غذاهای با چربی اشباع کم و استفاده از روغن های مفید، میزان کلسترول را کاهش دهیم .

دکتر فرح بخش گفت: باید یاد آور شد کلسترول خوب خون می تواند با ورزش کردن افزایش پیدا کند و نسبت کلسترول بد به کلسترول خوب را می توانیم به این طریق تصحیح کنیم .

منبع: زندگی آنلاین
کلید واژه ها: چربی - تغذیه - کاهش - سازمان بهداشت جهانی - مسافرت - روغن - بهداشت - درصد - غذای - افزایش - برنامه غذایی - غذاهای مفید - میزان - رابطه - ترانس - غذاهای چرب - رژیم غذایی - ورزش کردن - رژیم - دکتر - برنامه - سلامت - توصیه - مانور - زندگی - گزارش - جهانی - پیام - ورزش - آشنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش چربی خون با تغذیه مناسب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..