تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال بروز تنش بین تُرک‌ها و آمریکایی‌ها

ساعت: 16:36 منتشر شده در مورخ: 1395/12/01 شناسه خبر: 1043510

پیشنهادات ترکیه به آمریکا در خصوص عملیات رقّه؛

حکومت ترکیه اصرار به حذف گروه مسلح کردهای سوریه (پ.ی.د) از عملیات پاکسازی رقّه داشته و آمریکا طرفدار حضور آن‌ها در این عملیات می‌باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حکومت ترکیه در روزهای اخیر خبر اتمام عملیات پاکسازی داعش از الباب در چارچوب عملیات موسوم به "سپر فرات" را منتشر کرده و اهداف بعدی ارتش این کشور در سوریه را خاطر نشان کرد.

2 پیشنهاد ترکیه به آمریکا

در حالی که هدف نهایی در شمال سوریه پاکسازی رقّه پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در سوریه از عناصر این گروه تروریستی خاطرنشان شده بود، هولوسی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه روز جمعه (17 فوریه) در دیدار با ژوزف دونفور وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، 2 نقشه و پیشنهاد ترکیه را مطرح کرد.

پیشنهاد اول

معارضان وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد مورد حمایت ترکیه از منطقه "تل ابیض" در رو به روی آخچاقلعه وارد سوریه شده، از منطقه تحت کنترل گروه مسلح کُردهای سوریه (پ.ی.د) گذر کرده و به رقّه برسند.

پیشنهاد دوم

عملیات سپر فرات را بعد از پاکسازی الباب به سمت منبیج و از آنجا نیز به سمت رقّه تغییر مسیر دهند.

اولویت آنکارا

با توجه به پیشنهاد نخست که اولویت آنکارا نیز می‌باشد، نیروهای تُرک و آمریکایی به همراه معارضان وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد از تل ابیض وارد خاک سوریه شده و با گذر از منطقه تحت کنترل گروه مسلح کُردهای سوریه به رقّه خواهند رسید.

لکن برای به انجام رسیدن این پیشنهاد تُرک‌ها، آمریکا باید گروه مسلح کُردهای سوریه را قانع کند. ترکیه برای این گذر مسیری به عرض 20 کیلومتر خواستار شده است.

علت اینکه که آنکارا این پیشهاد را در اولویت قرار داده‌ است، علاوه بر شرایط اراضی، گفته می‌شود برای تقسیم کردن مناطق تحت کنترل گروه مسلح کُردهای سوریه (پ.ی.د) به دو قسمت می‌باشد.

انتظار می‌رود، آمریکا که از طرف حامی اصلی گروه‌های مسلح کُرد در منطقه و از طرف دیگر متفق ترکیه در ناتو می‌باشد، این دو را در نقطه‌ای مشترک جمع کرده و موجبات همکاری بین ترکیه و گروه مسلح کُردهای سوریه را فراهم کند.

گفته می‌شود، آنکارا که این هدف آمریکایی‌ها را می‌داند، در صورت مجبوریّت قصد همکاری با نیروهای عرب وابسته به گروه‌های مسلح کُرد سوریه (ی.پ.گ/ پ.ی.د) را دارد.

عدم حمایت از پیشنهاد دوم آنکارا

همچنین ادعا می‌شود، پیشنهاد بعدی ترکیه به آمریکا که حرکت از الباب به منبج و از آنجا به رقّه می‌باشد، نیز مورد حمایت قوی آمریکا قرار نگرفته است.

دلیل این عدم حمایت آمریکا از این پیشنهاد نیز، کوهستانی بودن مسیر 180 کیلومتری بین الباب و رقّه و حضور عناصر داعش و پ.ی.د در آن مناطق خاطر نشان شده است.

دیدار اردوغان و ترامپ

انتظار می‌رود، این پیشنهادات در دیدار پیش روی اردوغان و ترامپ با جزئیات کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

تنش بین آمریکا و ترکیه

بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه پیش این گفته بود: "در صورتی که آمریکا عملیات رقه را با همراهی گروه‌های مسلح کُرد سوریه (پ.ی.د/ ی.پ.گ) انجام داده و کنترل آن شهر را به این گروه‌ها بدهد، تنش و بحران جدی بین آمریکا و ترکیه حاصل خواهد شد."

ترکیه گروه مسلح کُردهای سوریه را وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان دانسته و این گروه‌ها را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

حکومت ترکیه پ.ی.د/ ی.پ.گ را متهم به دست داشتن در عملیات‌های تروریستی شهرهای این کشور می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال بروز تنش بین تُرک‌ها و آمریکایی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..